یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

سه - چهار ماهی که گذشت، روزهای خاصی در تاریخ ایران بودند. جنبش زن زندگی آزادی، با نام ایران و حمایت از زنان ایرانی، تمام جنایتکاران و تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها را دور هم جمع کرد.

تصاویر استقبال رسمی رئیس‌جمهور چین از حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان در کنگره ملی این کشور را مشاهده می‌کنید.

عضو شورای نگهبان گفت: برای تدوین قوانین به خصوص آن بخش از قوانین که در رابطه با حقوق مردم است، لازم است نظرات مختلف را از جمله نظرهای مردم را دریافت، بررسی و ملاحظه کرد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: در امتداد عفو رهبری تسهیلات گسترده‌ای به منظور تسهیل بازگشت ایرانیان خارج از کشور دولت بسته‌ای را آماده کرده که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه ریزی برای اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی از لازمه های اساسی مقابله با بحران است.

رئیس جمهور چین در محل کنگره ملی خلق چین به صورت رسمی از رئیس جمهور کشورمان استقبال کرد.

در سال‌های اخیر به خوبی اضمحلال هژمونی ایالات متحده برای جهانیان روشن شده است و سپهر سیاسی جهان شاهد ظهور قدرت‌های جدید است که می‌توانند مجموعه‌ای چندجانبه را تشکیل دهند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز کشور به معنای واقعی در بخش نیروی زمینی خودکفا است و در پدافند هوایی نیز به فناوری روز دست یافته ایم.

طبق مصوبه هیات وزیران عبارت «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود» از بند 2 آیین‌نامه واردات حذف شود؛ همچنین شماره‌گذاری خودرو مناطق آزاد در سرزمین اصلی مجاز شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار حمایت از صندوق‌های بازنشستگی حدود 15 درصد از کل منابع عمومی را در لایحه بودجه سال آینده به خود اختصاص داده است.

سخنگوی دولت گفت: حضور باشکوه مردم همیشه انقلابی ایران در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر نشان داد که همیشه محاسبات دشمن علیه کشور ما غلط بوده است.

یکی از مدیران معاونت ضد تروریسم وزارت اطلاعات از بازداشت 42 نفر از شبکه پشتیبان حمله به شاهچراغ (ع) خبر داد.

معاونت سیاسی وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای، فرمان عفو رهبر معظم انقلاب را فراخوانی برای نخبگان، احزاب و تشکل‌های سیاسی دانست.

پرویز ثابتی در سال 1315 و در خانواده‌ای بهایی در بخش سنگسر سمنان متولد شد.

سفیر سابق ایران در چین گفت: دولت چین در موقعیت کنونی روابط بین‌الملل بسیار علاقمند است که روابط خود را با ایران بسیار گسترش دهد، زیرا آنها از سوی غربی‌ها بر سر تایوان تحت فشار هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حجم زیادی از تقاضا به بازار خودرو به علت سفته‌بازی و ناشی از افزایش قیمت ارز و تورم موجود است.