جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

مشهد معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی (ع) توافق شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اقتصادهای بزرگ جهان به ظرفیت دریا توجه جدی دارند، گفت: تقویت نیروی انسانی در اقتصاد دریامحور، ضروری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت عزم راسخی برای جبران برخی از کاستی‌ها و کمبودها دارد و مدیران باید تلاش کنند تا کارکنان به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم و جلب رضایت ارباب رجوع باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) پی از بازگشت از سفر به چین در فرودگاه مهرآباد در رابطه با دستاوردهای این سفر توضیحاتی ارائه داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون اصلاح ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی را ابلاغ کرد.

درسالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356، جمعی از مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در بیانیه مشترک ایران و چین بر ضرورت لغو تحریم‌ها به‌گونه‌ای قابل راستی‌آزمایی برای از سرگیری اجرای کامل و مؤثر برجام تاکید شد.

پرویز ثابتی، که در زمان پهلوی ریاست اداره کل سوم ساواک و رئیس ساواک تهران را در اختیار داشت از خشن‌ترین عوامل رژیم پهلوی به شمار می‌رفت.

رئیس جمهور گفت: اگر مصوبات و تصمیمات سفر چین اجرایی و عملیاتی شود حتماً گشایش‌های بسیاری در اقتصاد و تجارت در ارتباط با چین ایجاد خواهد شد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن هم پاسخی بود به تهدیدات دشمن و هم مطالبه‌ای بود از مسئولین برای حل مشکلات‌شان.

ئیس جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار رسمی به چین سفر کرده بود، با استقبال رسمی معاون اول رئیس جمهور و با حضور معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با نمایندگان شرکت‌های بزرگ چینی و عدم اطلاع و آگاهی آن‌ها از ظرفیت‌های ایران گفت: تاسیس دفاتر تجاری ایران در کشورهای مختلف باید با جدیت دنبال شود.

رئیس جمهور که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود به این کشور سفر کرده بود، دقایقی قبل پکن را به مقصد کشورمان ترک کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن طی پیامی روز ملی جمهوری اسلامی ایران و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: حداقل حقوق سربازان در سال آینده 4 میلیون و 800 هزار تومان شد.