یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس‌جمهور به چین نشان‌دهنده فضای مناسب سیاسی و تاکیدی بر وجود عالی‌ترین اراده سیاسی میان رهبران دوکشور است و می‌تواند جهش خوبی در همکاری ها ایجاد کند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: برای دولت سیزدهم روابط با آسیا بسیار اهمیت دارد، زیرا قدرت و ثروت جهان در تحولی تاریخی از غرب به شرق و به خصوص به چین در حال انتقال است.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: اساسنامه سه شهر به نام‌های گلمان استان آذربایجان غربی، تابناک استان فارس و مهرگان استان قزوین مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: آخرین بخش باقی مانده از الحاق ایران به سازمان شانگهای خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد، بر این اساس مراحل قانونی عضویت ایران در سازمان شانگهای به پایان رسید.

روسای جمهور ایران و چین در راستای ارتقای سطح روابط دو کشور در طول دولت سیزدهم دیدار و گفتگوهایی داشته و بارها مواضع و انتظارات خود از تعامل با یکدیگر را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

استاندار تهران گفت: مدیران ما موظف هستند در صف اول مبارزه با فساد باشد و در مرحله اول باید به خود نظر کرده و به خود تذکر دهند و با خودسازی و رعایت حدود الهی باید کار را شروع کرد.

جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: اهداف اصلی سفر رئیس جمهور به چین، اقتصادی، سیاسی و راهبردی است.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحن نظام گفت: آمریکایی‌ها می‌گفتند اگر این فرصت را از دست دهیم باید چند سال دیگر منتظر شویم و از تصور این موضوع هم وحشت زده هستیم.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از سخت‌ترین موارد جنگ است که آن را هم 8 سال به ایران تحمیل کرد؛ خود آمریکایی‌ها گفتند فشار حداکثری علیه ایران شکست فاحش خورد.

رئیس جمهور گفت: مردم مصمم بودند در لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب، با حضور در راهپیمایی دیروز، اتحاد و همبستگی خود را به رخ دشمنان بکشانند و دشمن هم پیام این حضور حماسی را دریافت کرد.

پنجمین جلسه شورای اقتصاد در سال 1401 بعدازظهر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و مصوبات و طرح های مربوط به وزارت نفت تصمیم گیری و اصلاح شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: قدردانی از حضور و مشارکت پرشور هموطنان در راهپیمایی 22 بهمن فقط از طریق خدمت هر چه بیشتر به آنها میسر خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این آمادگی را داریم که برای نظارت بر شبکه پخش خانگی ضوابط شفافی در شورای هنر به تصویب برسانیم، مشکل اساسی آن است که ضوابط اجرایی شفاف در این باره وجود ندارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در حوزه‌های نظامی و امنیتی توانسته ایم اراده خود را بر دشمن تحمیل کنیم.

جولان شرکت های خارجی صنعت دخانیات در کشور فراتر از حضور در بازار بخش خصوصی رفته و فراگیری این شرکت ها در فقدان نظارت و کنترل، به اماکن دولتی همچون فرودگاه امام خمینی نیز رسیده است.

سپاه در بیانیه‌ای از حضور حماسی، پرشکوه، حیرت‌انگیز و دشمن‌شکن ملت عظیم‌الشأن ایران در راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن ماه قدردانی کرد.