شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت مناطق درگیر در برف بی سابقه در آن استان را جویا شد و بر ضرورت بسیج همگانی همه دستگاه‌های امدادرسان تاکید کرد.

رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان 20 درصد نسبت به سال 1401 افزایش می‌یابد.

رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه از چین با معاون اول رئیس‌جمهور و استاندار چهارمحال و بختیاری در جریان آخرین وضعیت مناطق محاصره شده در برف در این استان قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری برای خود می‌داند و معتقد است که می‌توان از ظرفیت همکاری‌های دو کشور در مسیر توسعه ایران بهره برد.

فعالیت بارگذاری سالانه سوخت و انجام دوره‌های بازرسی فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر از 25 بهمن ماه آغاز شد.

رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور قانون یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای را ابلاغ کرد.

کرمان - علت صدای مهیب شنیده شده در کرمان انهدام مهمات غیر قابل استفاده ارتش اعلام شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه این کمیسیون، وزارت اقتصاد مکلف می‌شود که در سال آینده هر اعتباری را که برای پروژه‌ها و حقوق و مزایا می‌پردازد، به صورت برخط به مجلس گزارش دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی قرار دارند و پاسخ پشیمان کننده‌ای به هرگونه تهدید و تهاجم خواهند داد.

سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به نقش ژئوپلیتیکی ایران برای اقتصاد چین، گفت: سفر رئیس جمهور به چین فرصت طلایی بسیار خوبی برای طرفین به لحاظ اقتصادی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه تربیت جسم یکی از ابعاد مهم تربیت و آموزش در نیروهای مسلح است، گفت: نیروی انسانی سالم و ورزیده تضمین‌کننده امنیت کشور است.

فرمانده کل سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با منطق قرآن‌، ما را از چالش‌ها و بحران‌ها عبور می‌دهند و امروز قرآن کریم در اندیشه و تفکر ایشان تجسم، تجلی و معنابخشی دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تشکیل هیئت بازرسی کمیسیون اصل 90 در شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد و گفت: باید زمان‌بندی واقعی، کمی و قابل پایش جهت اتمام مسکن مهر ارائه شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کار کردن در محلات کم برخوردار مثل باز کردن معبر در میدان مین است. جوانان با توان مضاعف در راستای الگوسازی و صف شکنی برای رسیدن به اهداف والای انقلاب بکوشند.

در همایشی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و دادستان کل کشور، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از تدوین پیش‌نویس لایحه صیانت از حقوق عامه و شهروندی در داستانی کل کشور خبر داد.