جمعه 31 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس با انتقاد از عدم جذب جوانان در مجتمع گازی عسلویه و بی‌توجهی به بومی گزینی در این مجتمع، گفت: تأمین اعتبار برای اصلاح جاده فیروزآباد - جم - عسلویه ضروری است.

نمایندگان مردم در مجلس طی بیانیه‌ای از نیروی انتظامی به دلیل برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) تقدیر و تشکر کردند.

رییس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت برای رسیدن به قله‌های افتخار به سینمای آرمان‌گرای خود نیازمند است و قدر جامعه سینمایی و اهالی فرهنگ را می‌داند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با انتقاد از عملکرد پتروشیمی کردستان گفت: این مجموعه با حدود 700 نفر پرسنل شاغل، عملکرد مناسبی در توزیع اشتغال و انجام مسئولیت‌های اجتماعی نداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: دولت از نیمه راه عبور کرده و امیدواریم به تذکرات همیشگی در حوزه‌های مختلف بیشتر توجه و مدیران میانی را که در این دو سال آزموده‌اند ارزیابی کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس بیانیه قدردانی نمایندگان مجلس از صدا و سیما به دلیل پوشش راهپیمایی اربعین حسینی را قرائت کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: با توجه به اینکه بارش در گذشته کم بوده نتوانستند به موقع از سد کانی‌سیب رهاسازی کنند اما با توجه به بارش‌های اخیر وضعیت بهتر شده باید رهاسازی انجام شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: مهم‌ترین خواسته بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی حقوق و اتخاذ تدبیری برای تناسب میان حقوق بازنشستگان و وضعیت بازار است.

وزیر کشور از تهیه لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها و ارسال آن به مجلس خبر داد.

ساری - وزیر کشور با اشاره به پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در حال جمع آوری استعلام مراجع ششگانه هستیم.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سیاست‌های کوتاه مدت مهار تورم متمرکز بر مساله انتظارات و کنترل بازار ارز بوده که عملکرد نیمه نخست سال، ثبات قابل قبولی را در حوزه بازارهای مرتبط با ارز نشان می دهد.

پس از انتشار تصاویری از جابجایی تجهیزات نظامی از سوی جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته، موجی از تحلیل‌ها در خصوص احتمال آغاز جنگی دیگر در قفقاز جنوبی شکل گرفت.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این که عرصه جنگ نرم، نیازمند جهاد علمی و استفاده از دانش و فناوری روز است، گفت: اقتدار دفاعی ما مبتنی بر استفاده از دانش متخصصان و نخبگان داخلی است.

رئیس مجلس در پاسخ به نماینده محلات در خصوص عدم تعیین تکلیف آئین‌نامه واردات خودرو یادآور شد: ان‌شاء الله در اولین فرصت با وزیر محترم جلسه می‌گذاریم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه موافقتنامه بین ایران و بلاروس را در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دو جانبه به تصویب رساندند.

نماینده مردم خلخال در مجلس با یادآوری اینکه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت اجازه رد مصوبات مجلس را ندارد، از رئیس مجلس خواست در جهت تسریع روند تأیید مصوبه ساماندهی کارکنان دولت ورود کند.