جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

ایلام - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: به منظور ثبت خاطرات اربعین جشنواره بین المللی رایحه حسینی در ایلام برگزار می‌شود.

«کتاب پرچم در اهتزاز» نوشته سمیه جمالی روایت‌هایی از مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم مسجد ارک در دوران کرونا است.

نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای پس از 4 سال وقفه دی ماه امسال برگزار می‌شود.

ابن سینا از موفق ترین فلاسفه اسلامی بوده؛ در عین آنکه از فلسفه حکمای یونان به ویژه ارسطو تأثیر پذیرفته، اما می کوشد بر آن بیفزاید و نکات مبهم در اندیشه و نوشته‌های ارسطو را روشن سازد.

فرماندهانی که از حضور در جنگ و کردستان خسته می‌شدند و بعضاً برای خداحافظی و انتقال از کردستان نزد بروجردی می‌رفتند، پس از دیدار با او و مشاهده چهره مظلوم و مسیحایی‌اش منصرف می‌شدند.

تبریز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در پاییز دلنشین تبریز، بهار دلپذیر فرهنگی برگزار می‌شود وتقویم ارشاد استان برای شش ماه آینده پر شده است.

یک شاعر و کارشناس ادبیات فارسی گفت: در اشعار آئینی پس‌زمینه ذهنی همیشگی شاعر خداوند متعال است. به‌همین‌دلیل در ورای همه عینیت‌ها همواره در وصف و ستایش خداوند شعر می‌سراید.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای از مساعی افتخارآمیز همه خدمتگزاران رویداد بزرگ اربعین تشکر و قدردانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشانی همه حرکت‌های فرهنگی موضوع اربعین قرار دارد و باید به آن اهتمام داشت. این حرکت هیچ ارتباطی به ملت خاصی ندارد و یک حرکت تمدنی به سمت امام محسوب می‌شود.

خواهرزاده جلال آل احمد گفت: گاهی اهل تحقیق می‌گویند جلال آل قلم نبود، جلال آل سفر بود. آنقدر که سفر می‌رفت، قلم نمی‌زد. او اگر سفر نمی‌رفت چیزی برای نوشتن نداشت. آل احمد انسانی ماجراجو بود.

شیراز - اداره کل تبلیغات اسلامی فارس سومین دوره تربیتی «دختران حاج قاسم» را در استان فارس برگزار کرد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: امروز شرمنده جوانانی هستیم که با کمترین امکانات در صنعت نوشت افزار تحولاتی را رقم زدند اما متأسفانه بخش های دولتی پای کار نیامدند.

کتاب «پویش پیامبر» نوشته سید مجتبی حسینی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدوارم سال بعد در نمایشگاه بعدی ایران‌نوشت، سند سیاست گذاری و تنظیم گری و تسهیل گری و تصدی گری صنعت نوشت افزار را به تصویب و اجرا برسانیم.

کتاب «طوقی و پرنده آهنی» نوشته مسلم ناصری توسط انتشارات کتاب جمکران برای کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.