شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» نوشته علی جعفری و فرشید جعفری توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان منتشر و راهی بازار نشر شد.

یک شاعر در آئین تشییع شمس آقاجانی گفت: این همه سال بین شاعران کسی چون شمس را ندیدم. معشوق و مخاطب اصلی او شعر بود و دریغا که در این نیمه راه جان عزیزش پرپر شد.

12 نویسنده کانادایی به فهرست اولیه جایزه گیلر 2023 کانادا راه پیدا کردند و این‌جایزه با انتشار این‌فهرست رسما کلید خورد.

شیراز - معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امسال پنج فیلم سینمایی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ساخته می شود.

شیراز - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از اهدای 54 هزار جلد کتاب طی یک ماه اخیر به کتابخانه‌های عمومی استان به ارزش 28 میلیارد ریال خبر داد.

برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره خودنویس توسط دبیرخانه این‌رویداد معرفی شدند.

کتاب «نهضت ادامه دارد؛ خاطرات بانوان آموزشیار نهضت سوادآموزی خراسان» نوشته مریم استادی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «هنر فرانسوی جنگ» نوشته آلکسی ژنی با ترجمه مریم خراسانی توسط نشر نیماژ منتشر و راهی بازار نشر شد.

جلسه هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور یکشنبه 19 شهریور برگزار شد.

نویسند با این کتاب وعده داده بود قرار است در شیپوری دمیده شود. صدای این صور به همه خواهد رسید تا ذهن‌ها را بیدار کند برای موعودی که قرار است بیاید اما آیا همه به سمت آن صدا خواهند رفت؟

صفایی در اولین‌بخش عملیات نفوذی به خاک اسرائیل، فرماندهی گروه کوچکی را به عهده گرفت. او در مسابقات رد شدن از روی طناب بین فداییان فلسطینی اول شد و از یاسر عرفات یک‌سلاح کمری جایزه گرفت.

نامزدهای چهارمین جایزه ملی کتاب سال جوانان، توسط دبیرخانه این‌رویداد معرفی شدند.

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات همزمان با هفته پژوهش روز سه‌شنبه 21 آذر همایش ملی «فرهنگ، رسانه‌ها و تحولات نسلی در ایران» را در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای برای رسیدن به یک آینده درخشان باید اتحادیه مختص به کودک و نوجوان را در این سازمان را تشکیل دهند.

کتاب «آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی» نوشته محمد باغستانی کوزه گر توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.

نمایشگاه عرضه نوشت‌افزار ایرانی با عنوان «بوی ماه مهر» از امروز در فرهنگسرای اشراق و منطقه تفریحی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود.