جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «تایتانیک» با ویرایش دانیل گیتون بلترون و ترجمه یاسمین مشرف توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

دو کتاب «ما اینجا هستیم» و «آنچه با هم می‌سازیم» نوشته الیور جفرز با ترجمه رها مقدم توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شدند.

وزیر ارشاد با قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر برای حضور موثر در انتخابات از نمایندگان منتخب مردم خواست تا در تحقق کامل برنامه هفتم توسعه برای سپری شدن یک دوره ممتاز در فرهنگ و هنر تلاش کنند.

نایب رییس هیأت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان می‌گوید در حال حاضر کاغذ خارجی در بازار موجود است اما گران! و بی‌ثباتی بیش از هرچیزی گلوی ناشران را فشار می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار وحدت گفت: استقبالی که از ابتدای صبح شده نشان دهنده این است که اگر فضای همدلی در حوزه فرهنگ حاکم شود، اصحاب فرهنگ پیشگامان انسجام و وحدت ملی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور اهالی فرهنگ و هنر پای صندوق رای، گفت انتخابات به سرنوشت کشور رقم خورده و این حضور مهمترین پیام جامعه هنری به عنوان جزیی جدایی ناپذیر از جامعه است.

با آغاز فعالیت صندوق رای ویژه اصحاب فرهنگ و هنر به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مدیران و هنرمندان مختلف در تالار وحدت پای صندوق رای آمدند.

معرفی مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اعلام زمان ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در این رویداد از مهم‌ترین اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بودند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با صدور بیانیه‌ای ملت ایران را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با صدور پیامی از اصحاب فرهنگ و هنر برای حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کرد.

بیست‌وسومین پویش کتابخوانی پویا با محوریت موضوع آموزش فلسفه و آداب زیارت به کودکان توسط مرکز رسانه‌ای شیرازه آغاز شد.

سید مسعود علوی‌تبار در نشست «لبخند جاودانی» گفت: تصویر مظلوم، زیبا و عرفانی چهره نورانی و سراسر آرامش شهید امیر حاج‌امینی گواه آن است که شهدا زنده و منشا خیر و برکت‌اند.

دو برنامه «بچه‌های رستا» و «دورهمی نوجوانان کتابخوان» امروز پنجشنبه 10 اسفند در فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار می‌شوند.

کتاب «ازدواج با خورشید» نوشته احمد اکبرپور توسط انتشارات فاطمی به چاپ دوم رسید.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همزمان با اردوهای راهیان نور، از یادمان‌های جنوب کشور بازدید کرد.