چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نخستین رویداد همرسانی فعالان اقتصاد خلاق و دانش بنیان با موزه‌های دفاع مقدس توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پنجشنبه 6 مهر برگزار می‌شود.

«مجموعه اشارات ناشنوایان» سه‌شنبه 4 مهر در فرهنگسرای خانواده رونمایی می‌شود.

بیست و یکمین پویش کتابخوانی پویا با محوریت کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو گفت: همکاری با جهان اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه‌های مشترکی هستند برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

اختلافات بر سر چگونگی ادامه جنگ در جمهوری اسلامی بالا گرفته است. بنی صدر بر استفاده از ارتش و انجام عملیات کلاسیک تاکید دارد و نیروهای خط امام خواستار استفاده از شیوه های انقلابی هستند.

با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای 570 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هستند، فراهم شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران همزمان با آغاز سال تحصیلی، پویش شعر و متن ادبی شمیم مهر را در سه موضوع شعر و ادب پارسی، میلاد پیامبر (ص) و هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند.

مراسم اختتامیه سومین دوره کنگره ملی شعر خانواده با عنوان زیر یک سقف امروز دوشنبه سوم مهر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

پروین نماینده زن بیدار اما خاموش است؛ که شعر نجیب ایران را در گیر و دار غربگرایی دوران مشروطه به منصه ظهور می‌گذارد.

تبریز - نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس با مشارکت شهرداری تبریز و لشکر 21 حمزه آذربایجان در مجموعه پارک ائل گلی برپا شد.

کتاب «روان‌شناسی رانندگی» نوشته گراهام هول با ترجمه مجتبی پردل توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

عوامل ضد انقلاب در دره قطور این‌محموله را گرفته بودند. نیروی زمینی می‌خواست قطار را نجات بدهد ولی صدمه خورد و شهید داد. از نیروی هوایی درخواست شد یک‌هواپیما بیاید قطار را نجات دهد.

همسر شهید حسن غلامی گفت همسرم موقع خداحافظی و رفتن به جبهه به چشمان من نگاه نکرد و اندوهگین شدم. علت این کار همسرم ترس از پشیمانی برای رفتن به جنگ بود.

جایزه مدیسی با انتشار فهرست اولیه خود دور جدیدی از این رقابت را کلید زد.

دومین جلسه از نشست های درس گفتارهایی درباره جامی با عنوان «سیمای حافظ در آئینه جامی» چهارشنبه 5 مهر توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

با گذشت زمان، فشار دشمن افزایش می‌یابد. از مردم خرمشهر خواسته شده در شهر سنگر بسازند. مردم برای مقابله با دشمن اعلام آمادگی کرده، تقاضای اسلحه می‌کنند، اما سلاح کافی وجود ندارد.