شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نویسنده کتاب «شاهزاده» گفت: دوست دارم وقتی داستانی می‌نویسم مبتنی بر واقعیت باشد. در شرح وقایع واقعیت را در نظر می‌گیرم. نه اغراق می‌کنم و نه کمتر از آن را بیان می‌کنم.

بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای 60 سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

شیراز - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: طرح تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی فارس با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در استان فارس آغاز شده است.

مسائل پیش روی ستاد شاهد و ایثارگر وزارت فرهنگ با حضور معاون امور هنری وزیر در جلسه ستاد شاهد و ایثارگر این وزارتخانه بررسی شد.

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از شروع این دوره از جشنواره مذکور با شعار «با قصه لبخند بسازیم» خبر داد.

جایزه پولیتزر واجد شرایط بودن در رشته‌های هنری خود را گسترش داد و با اصلاح در مقررات خود الزام شهروند آمریکا بودن را برای جوایز کتاب، درام و موسیقی حذف کرد.

همدان_ نخستین یادواره شهدای رسانه استان همدان در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان برگزار شد.

کتاب «پسر آشیخ محمود» نوشته حسین علایی توسط انتشارات ایران به چاپ دوم رسید.

پیکر مطهر 23شهید دوران دفاع مقدس که در تفحص‌های جدید پیدا شده است صبح امروز چهارشنبه از طریق مرز کیله در شهرستان سردشت وارد کشور شد.

هر اتفاق و حادثه‌ای که در طول تاریخ رخ داده با دور شدن از مبدا رنگ می‌بازد اما تنها یک اتفاق است که هر چقدر از مبداش فاصله می‌گیرد بیشتر به سرنوشت انسان‌ها گره می‌خورد و آن عاشوراست.

بازی «گوسفند ابرقهرمان» در سبک سکوبازی توسط فرهود فرمند پس از 21 سال بازگشت و در اختیار گیمرها قرار گرفت.

در ایران خودمان هم نمونه‌های این نگاه را دیده‌ایم؛ کسانی که توئیت می‌زنند زائران فقط به خاطر غذای نذری به اربعین می‌روند، یا جمله‌ها قشنگ و اداهای روشنفکری که حقیقت هنوز تنهاست.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: سرود «حبیبی شکرا» برای نخستین بار در میدان آزادی تهران و در مراسم اجتماع اربعینی‌ها به صورت دسته‌جمعی اجرا شد. سپس در شهر کوفه روی صحنه رفت.

اربعین یک پدیده جهانی است که متأسفانه چه در کلیپ‌ها، چه در سرود، چه در فیلم، چه کتاب و داستان هرچه می‌بینیم و می‌خوانیم درون گفتمانی است. یعنی بچه هیأتی ها برای بچه هیأتی ها تولید می‌کنند.