جمعه 20 مهر 1403

موافقان و مخالفان احتمالی کی‌روش در هیئت رئیسه

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
موافقان و مخالفان احتمالی کی‌روش در هیئت رئیسه

می‌توان جلسه آینده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را، جزو جلسات مهمی دانست که سرنوشت نیمکت تیم ملی را به چالش می‌کشد.

به گزارش "ورزش سه" سالن CIP فرودگاه امام خمینی (ره) اولین جایی که بود که مقام ارشد ورزش کشور در خصوص آینده نیمکت تیم ملی فوتبال ایران صحبت کرد. حمایت حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش از کارلوس کی‌روش نشان داد که پروژه ابقای سرمربی پرتغالی کلید خورده است و پیگیری می‌شود. با این حال وزیر ورزش تصمیم نهایی را بر عهده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گذاشت.

قبل از شروع جام جهانی، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با حضور در صدا و سیما در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسیده بود آیا کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا در تیم ملی می‌ماند یا خیر؛ همه چیز را به نتایج تیم ملی در جام جهانی منوط کرد. او گفت در صورت کسب نتایج مطلوب، تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی در دستور کار هیئت رئیسه قرار می‌گیرد.

در ادامه و پس از پایان جام جهانی، طهمورث حیدری به عنوان اولین عضو هیئت رئیسه فدراسیون در گفت و گو با "ورزش سه" مخالفت خود را با تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش اعلام کرد و گفت اگر سرمربی ایرانی استخدام شود بهتر است.

پس از گذشت 17 روز از پایان کار تیم ملی در جام جهانی، مهدی محمدنبی به عنوان نایب رئیس، عضو هیئت رئیسه فدراسیون و سرپرست تیم ملی امروز با حضور در صدا و سیما در اولین گفت و گوی رسمی بعد از مسابقات، ایجاد ثبات را یکی از مهم‌ترین اهداف در تیم ملی دانست و مخالفت با ادامه فعالیت سرمربی پرتغالی را به رای فیک ربات‌ها در فضای مجازی ربط داد. موضوعی که حمایت قاطع او از کارلوس کی‌روش را ثابت می‌کند.

پس از پایان کار تیم ملی در جام جهانی، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ترجیح دادند مصاحبه‌ای در این خصوص انجام ندهند تا حاشیه‌ای قبل از انجام جلسه رسمی به وجود نیاید. اما اظهارات اخیر طهمورث حیدری و هم‌چنین منصور‌قنبرزاده نشان می‌دهد که مخالفانی برای تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی وجود دارد. افرادی که فعلا می‌شود نامشان را اینچنین کنار هم چید: منصور قنبرزاده، طهمورث حیدری، میرشاد ماجدی و بهرام رضاییان.

در هیئت رییسه مهدی تاج، مهدی محمدنبی، احسان اصولی و شاید براتی احتمالا موضع متفاوتی نسبت به این جمع دارند و از نایب رییس زنان هم فعلا خبری در دست نیست اما او نیز احتمالا با رییس فدراسیون همسو خواهد بود.

با این حال، قرار است دو هفته آینده و بعد از برگزاری دربی پایتخت، جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شود. جلسه‌ای که مهم‌ترین موضوع مورد بحث در آن نیمکت تیم ملی خواهد بود و مطمئنا به یکی چالش برانگیز‌تزین و پر بحث‌ترین جلسات چند وقت اخیر فدراسیون تبدیل می‌شود.

شما مخاطبان "ورزش سه" نیز می‌توانید نظرات خود در خصوص موافقت و یا مخالفت با تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش را با ما در میان بگذارید.

موافقان و مخالفان احتمالی کی‌روش در هیئت رئیسه 2
موافقان و مخالفان احتمالی کی‌روش در هیئت رئیسه 3