سه‌شنبه 17 مهر 1403

مکارم شیرازی

مکارم شیرازی

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: باید همگان تقویت مراسم محرم را از جهت شرعی وظیفه خود بدانند و در عین حال با رعایت محدودیت ها باید مساله محرم زنده بماند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - علامه محمدتقی مجلسی گفته است که در دل خود متفکر بودم که کدام چیز از امور اخرویه یا دنیویه را بخواهم که ناگاه آواز گریه محمدباقر را که در گهواره بود، شنیدم. بلاتأمل عرض کردم: خداوندا! به حق محمد و آل محمد (ع) این طفل را مروج دین و ناشر احکام سیدالمرسلین گردان و او را موفق به توفیقات بی‌پایان خود بدار.

خبرگزاری تسنیم

آیت الله مکارم شیرازی طی پیامی با اشاره به اینکه عزاداری بر امام حسین (ع) مظهر و نماد امر به معروف و نهی از منکر است، نوشت: مردم اجازه ندهند تا بدخواهان بهانه جو، مراسم با عظمت و شکوهمند آن حضرت را زیر سؤال ببرند.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مراسم آغاز به کار چهارمین سال فعالیت رادیو محرم، عصر روز پنجشنبه با پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و با حضور مسئولان حوزوی و استانی درقم برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: حفظ و تقویت عزاداری ماه محرم در شرایط کنونی یک وظیفه شرعی است و هم‌زمان با برگزاری باشکوه مراسم ماه محرم باید محدودیت‌های بهداشتی موجود نیز به‌صورت کامل رعایت شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان صداوسیما به‌عنوان فراگیرترین رسانه ایران برنامه‌های وسیعی را برای محرم امسال تدارک دیده است.

خبرگزاری ایسنا

پیش از اسلام، عرب جنگ در این ماه را حرام می‌دانست و ترک مخاصمه می‌کرد؛ لذا از آن زمان این ماه بدین اسم نامگذاری شد و روز اول محرم را اول سال قمری قرار دادند. در توضیح اینکه چرا ماه‌های دیگر که جنگ در آنها حرام است، محرم نامیده نمی‌شود می‌توان گفت: چون ترک جنگ از این ماه شروع می‌شد به آن محرم گفتند.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه امیدواریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی موفق به اقامه عزا شوند گفت: محرم امسال موقعیت جدیدی را برای کشور و مکتب تشیع رقم زده و ما باید هم بتوانیم عزای امام حسین (ع) را صیانت کنیم و هم به سلامت و بهداشت توجه کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

جریان حاکم بر تلویزیون حتی اجاره تکرار برخی سریال‌ها که ساخته خود صداوسیماست را هم نمی‌دهد چه برسد به اینکه به برخی کار جدید بسپارد.

وب‌گاه تابناک

این وضعیت که به نوعی نگه داشتن استخوان لای زخم است و شاید از دل آن، یک سامانه اکران و نظایر آن بیرون بیاید و لابد فارابی به عنوان مالک 60 درصد فیلم، باید 60 درصد هزینه این پروژه‌ها را نیز بدهد، نمی‌تواند تداوم داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی به صورت جداگانه پیام تسلیتی صادر کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بهبود یافتگان از کرونا می‌توانند بعد از گذشت 28روز از بهبودی پلاسمای خود را اهدا کنند، اهدایی که هیچ ضرری برای آن‌ها ندارد و سیستم ایمنی بدشان را تضعیف نمی‌کند، چشم‌های منتظر مبتلایان به در دوخته شده که بهبود یافته‌ای به شکرانه سلامت، قطره قطره پلاسما را در رگ‌های شان جاری کند.

خبرگزاری مهر

قم - آیت الله مکارم شیرازی گفت: آیت الله تسخیری در مسائل سیاسی صاحب نظر و در مسائل دینی آگاهی کافی داشت و منشأ خدمات قابل ملاحظه‌ای به جهان اسلام و تشیع و نظام جمهوری اسلامی بود.

خبرگزاری ایسنا

مدیر رادیو معارف گفت: رادیو محرم از روز پنجشنبه 6 عصر با پیام آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد که مراسم راه اندازی آن در سالن کوثر رادیو معارف برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مدیر رادیو محرم گفت: این رادیو چهارمین سال فعالیت خود را از روز پنج‌شنبه 30 شهریورماه با پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و با شعار «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» آغاز می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

مرجع تقلید شیعیان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همه عزاداران الزامی است.