چهارشنبه 11 مهر 1403

«مکتب سلیمانی» امنیت‌آفرین است / دست دشمنان از منطقه کوتاه می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
«مکتب سلیمانی» امنیت‌آفرین است / دست دشمنان از منطقه کوتاه می‌شود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: انگیزه کوتاه کردن دست دشمنان از ایران و منطقه با شهادت «حاج قاسم سلیمانی» ایجاد شده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: انگیزه کوتاه کردن دست دشمنان از ایران و منطقه با شهادت «حاج قاسم سلیمانی» ایجاد شده است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد «مکتب سلیمانی»، گفت: آنچه در سپهبد سلیمانی عظمت آفرید رویکرد او بود. رویکرد او مبارزه با ظلم، ستم، تروریسم و همه ناعدالتی ها و ناامنی‌ها بود.

وی با بیان اینکه از این جهت مقام معظم رهبری این روش شهید سپهبد سلیمانی و منش و رویکرد او را به «مکتب» تعبیر کردند، افزود: یعنی انقلاب، شخصیتی را تربیت کرد که رویکرد، آرمان، خواست و حرکت او به گونه‌ای بود که مبارزه با ظلم و تروریست و پشتیبانان تروریست را نهادینه کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: شهید سپهبد سلیمانی به الگویی تبدیل شد که جوانان با انگیزه، متدین و خداخواه چه در ایران و چه در کشورهای دیگر با عنوان یک الگویی که نماد مبارزه با باطل و پرچمدار حق، عدالت و ظلم ستیزی بود، او را بشناسند از این رو رویکرد شهید سلیمانی در امنیت ایران و منطقه اعم از عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین مؤثر بود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه با رویکرد شهید سلیمانی می‌توانیم امنیت را در ایران فراهم کنیم، گفت: شهدا همه آثاری دارند، اما این اثر در مورد شهادت شهید سلیمانی این است که شهادت او دنباله رو دارد. او اسوه و الگویی است که به دنبال او حرکت می‌کنند. چطور ائمه معصومین ما حرکتی را آفریدند و رویکردشان ماندگار شد، امروز هم رویکرد شهید سلیمانی به این تبدیل شد که افتخار افراد این شود که یک الگوی ارزشمند را در مقابل حرکت خود دارند و آن را ادامه می‌دهند.

وی افزود: اینکه افراد هم در حیات شهید سلیمانی به او عشق می‌ورزیدند و هم بعد از شهادتش به حرکت و رویکرد او اقتدا کردند و این خود امنیت آفرین است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تشییع پیکر شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: تشییع پیکر سردار سلیمانی بیانگر این است که شهادت طلبی، شهادت خواهی و ایثار به مکتب تبدیل و در کشورهای مختلف و اسلام نهادینه شده است. امیدوار هستیم ایران پاک بتواند سایرین را برانگیزد و کاری کند که ما دست دشمنان اسلام را از این کشور و منطقه کوتاه کنیم که آن زمان امنیت واقعی به وجود می‌آید.

ابراهیمی با بیان اینکه انگیزه کوتاه کردن دست دشمنان از ایران و منطقه با شهادت شهید سلیمانی ایجاد شده است، تاکیدکرد: بنابراین، شهید سلیمانی یک مکتب است نه یک فرد. یعنی هر کسی می‌خواهد ایثارگر، شجاع، امنیت خواه و آزادیخواه باشد الگوی آن می‌تواند مکتبی به نام مکتب سلیمانی باشد.