پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

میثم شکری ساز آموزش صفر تا صد بازاریابی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
میثم شکری ساز آموزش صفر تا صد بازاریابی

بازاریابی یکی از مفاهیم قدیمی و مهم در حوزه های مختلف است و تمامی فرآیندها در یک کسب و کار به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به بخش بازاریابی و فروش مرتبط می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازاریابی دنیایی گسترده و بدون مرز است. ممکن شما هم افرادی را در اطراف خود دیده باشید که در شغل بازاریابی مشغول به کار باشند.

آیا تا به حال شده از خود بپرسید بازاریابی دقیقا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بازاریاب کیست و چگونه فعالیت می کند؟

در این مطلب قصد داریم نگاهی به ویژگی های بازاریابی انداخته و در آخر هم با یکی از موفق ترین بازاریابان و مدیران تجاری کشور، دکتر میثم شکری ساز آشنا شویم.

*س_ بازاریابی؛ ساده و در عین حال بسیار پیچیده!_س*

احتمالا می دانید بازاریابی به چه معناست، اما وقتی وارد این مقوله می شویم، دنیای وسیعی از تعارف، نکات و جزئیات وجود دارد.

تعاریف بازاریابی از زمان ظهور این مفهوم مدام در حال تغییر هستند. انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2007 و 2013 این تعریف از بازاریابی را ارائه کرده است:

کسب و کاری را در نظر بگیرید که در حال ارائه محصولات و خدماتی در یک یا چند حوزه است. این فرآیند در نهایت به مشتریان و ارتباط با آن ها ختم می شود. در واقع تمامی مراحل و فرآیند ها در یک کسب و کار به نوعی به بخش بازاریابی مرتبط می شوند.

بدون شک کسب و کارهایی که استراتژی بازاریابی ندارند، چشم بسته در دنیای وحشتاک، شلوغ و پر مخاطره تجارت قدم بر می دارند.

موفق ترین کسب و کارها آن هایی هستند که بازاریابی را جدی گرفته، برای آن برنامه ریزی کرده و با استراتژی این فرآیند را انجام می دهند.

نمونه های موفق بازاریابی چه در داخل و چه در خارج کم نیست. از شرکت های نوپا و کوچک گرفته تا سازمان ها و مجموعه های بزرگ، متخصصان بازاریابی هم کم نیستند.

یکی از افراد موفق در حوزه های مدیریت، کارآفرینی و بازاریابی، دکتر میثم شکری ساز مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد است. در ادامه با این مدیر جوان و موفق بیشتر آشنا می شویم:

*س_ کارآفرینی و بازاریابی به سبک میثم شکری ساز_س*

میثم شکری ساز کارآفرین، مدیر اقتصادی، بازاریاب، نویسنده، مترجم و پژوهشگر است. وی متولد سال 1365 بوده و دارای تحصیلات دکترای کارآفرینی گرایش آموزش عالی است. مدرک کارشناسی ارشد این مدیر جوان هم MBA از دانشگاه امیر کبیر تهران و داشتنبایس آلمان است.

میثم شکری ساز هم اکنون مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد است و فعالیت های گسترده ای در حوزه های اقتصادی، آموزشی و مشاوره انجام می دهد.

با بررسی رزومه دکتر میثم شکری ساز، می بینیم بسیاری از فعاالیت های علمی - پژوهشی این مدیر جوان در حوزه بازاریابی و کارآفرینی بوده است. از جمله مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بررسی جهت گیری کارآفرینانه و قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد سرمایه گذاریهای جدید شرکت
  • پروسه تعیین بازار هدف در بازاریابی و فروش محصولات اسنوا
  • Study of the corporate E-learning market in Iran, by making use of SWOT one of strategic management tools
  • Designing and testing a model for entrepreneurial development with a focus on individual, group, organizational and environmental components. ارائه شده در اجلاس جهانی کار آفرینی و کسب و کار در کشور کانادا (حضور در اجلاس 1398)

در رزومه علمی - پژوهی این مدیر جون همچنین نگارش و ترجمه کتاب های مختلفی به چشم می خورد که بعضی از آن ها در حوزه های بازاریابی هستند:

  • اندرسون، تونی (1395) بازاریابی گوریلی، مترجم میثم شکری ساز
  • پیتر ارس، جورج ترک (1392)، رازهای بازاریابی قدرتمند، مترجم میثم شکری ساز
  • شکری ساز میثم، (1396)، بازاریابی نوگرا
  • شکری ساز میثم، (1397) بازاریابی وکسب و کار اسلامی
  • رابینز، آنتونی، (1396)، استوار، مترجم میثم شکری ساز

در سابقه تدریس این مدیر جوان نیز تدریس دروسی مانند: اصول و مبانی مدیریت کسب و کار، فنون فروش و مذاکره، تبلیغات خلاق و ارتباط موثر به چشم می خورد.

*س_ بازاریابی را چگونه و از کجا شروع کنیم؟!_س*

افراد بسیاری هستند که فکر می کنند حتما باید در دوره های بازاریابی شرکت کرده یا پکیج های گران قیمت و سنگین بازاریابی بخرند تا بتوانند در این زمینه به تخصص برسند.

بازاریابی علم و عمل در کنار هم و فرآیندی پیچیده و زمان بر است. با نگاه به افراد موفق حوزه بازاریابی، بررسی فعالیت های آن ها، ارتباط با آن ها، انجام تکنیک های بازاریابی به صورت عملی و یادگیری مداوم می توانید بسیاری از نکات و جزئیات این علم را فرا بگیرید.

آیا میثم شکری ساز آموزش بازاریابی می دهد؟ خیر! افرادی مانند دکتر میثم شکری ساز می توانند الگوی خوبی برای مشتاقان و فعالان این حوزه باشد.

انتهای پیام /

میثم شکری ساز آموزش صفر تا صد بازاریابی 2
میثم شکری ساز آموزش صفر تا صد بازاریابی 3