پنج‌شنبه 12 مهر 1403

میرکاظمی: شکاف بین منابع و مصارف دولت باید به حداقل برسد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
میرکاظمی: شکاف بین منابع و مصارف دولت باید به حداقل برسد

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید مسعود میرکاظمی ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان زنجان در جمع مدیران اظهار کرد: برای رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور باید شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل برسد. رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی تاکید کرد: مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و درآمدهای حاصله پاسخگو باشند. وی با بیان اینکه با وجود ذخایر طبیعی غنی متاسفانه شاهد کاهش سطح درآمد خانوار...

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید مسعود میرکاظمی ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان زنجان در جمع مدیران اظهار کرد: برای رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور باید شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل برسد.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی تاکید کرد: مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و درآمدهای حاصله پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه با وجود ذخایر طبیعی غنی متاسفانه شاهد کاهش سطح درآمد خانوار و نبود انگیزه برای سرمایه‌گذاری هستیم، گفت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و برگزاری جلسات ستاد بودجه در آینده نزدیک، شاهد تحرک و تغییر ریل اقتصادی به سمت دولت اقتصاد محور و برنامه‌محور خواهیم بود.

میرکاظمی با اشاره به اینکه ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها و تفویض اختیار به استانداران در تجهیز منابع از محل فروش فضای‌های مازاد اداری و درآمدهای مالیاتی در راستای ایجاد بهره‌وری و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در استان‌ها، از اقدامات مهم دولت است، گفت: این مهم در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز بودجه 1401، غیر متمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمند که اهداف کلان کشور را پشتیبانی می‌کند.