سه‌شنبه 12 تیر 1403

فساد کرسنت مسجل است / عدم النفع قرارداد کرسنت حدود 54 میلیارد دلار در 25 سال است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
فساد کرسنت مسجل است / عدم النفع قرارداد کرسنت حدود 54 میلیارد دلار در 25 سال است + فیلم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسعود میرکاظمی، وزیر سابق نفت گفت: قرارداد کرسنت با دو دلال و تعدادی از افراد با پرداخت وجوهاتی بسته شد که مستندات آن اثبات شده و به دادگاه لاهه، نهادهای قضایی کشور داده شده است. وی افزود: پروژه کرسنت کاملا غیر اقتصادی بوده است و در 7 سال اول این قرارداد 50 درصد سرمایه‌گذاری ایران برنمی‌گرداند. میرکاظمی افزود: عدم النفع قرارداد کرسنت حدود 54 میلیارد...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میرکاظمی، وزیر سابق نفت گفت: قرارداد کرسنت با دو دلال و تعدادی از افراد با پرداخت وجوهاتی بسته شد که مستندات آن اثبات شده و به دادگاه لاهه، نهادهای قضایی کشور داده شده است.

وی افزود: پروژه کرسنت کاملا غیر اقتصادی بوده است و در 7 سال اول این قرارداد 50 درصد سرمایه‌گذاری ایران برنمی‌گرداند.

میرکاظمی افزود: عدم النفع قرارداد کرسنت حدود 54 میلیارد دلار در 25 سال است. در صورت اجرای این قرارداد ترکیه، عراق و پاکستان حق داشتند از ما 80 درصد تخفیف بگیرد.

وزیر سابق نفت تاکید کرد: تمام دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی تاکید کردند که کرسنت قابل اجرایی نیست.

میرکاظمی ضمن اشاره به نتایج زیان‌بار این قرارداد در ابعاد مختلف گفت: محل تحویل را در کرسنت سکو مبارک قرار دادیم که به حاکمیت [امارات] بر جزایر ایران مشروعیت می‌بخشد. هر دو الحاقیه کرسنت ننگین بود، در الحاقیه اول حق فسخ از ایران گرفته شد.

وی در پایان با اشاره به نوشته مرحوم ترکان در روزنامه گفت: مرحوم ترکان در روزنامه نوشت که دیوار کرسنت تا ثریا کج است.