چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری میزان

اجتماعی خبرگزاری میزان

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین خانواده شهدا از اولویت های مدیریت شهری تهران است و پیگیر این موضوع هستیم.

با توجه به این نکته که تا زمانی که واکسیناسیون در کشور به حد قابل قبولی نرسید ایمنی و مصونیت نیز حاصل نخواهد شد از این رو برای رسیدن به حد اعلایی از مصونیت واکسیناسیون همه افراد و شهروند یک کشور فارغ از مرز گذاری‌ها لازم و ضروری به نظر می‌رسد چرا که اگر همه ایمن نباشند، هیچ کس ایمن نخواهد بود.

در این بسته خبری مهمترین اخبار حوادث گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی امروز سی‌ام شهریور ماه مشاهده می‌کنید.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی تدابیر اورژانس کشور برای مراسم اربعین حسینی را تشریح کرد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مقرر شده که دو میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گیرد، گفت: تاکنون 800 هزار دز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده است. البته امسال بخش مهمی از نیاز کشور در از طریق واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی رفع می‌شود که برای اولین بار این اقدام می‌افتد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش، آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان را اعلام کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، جدول توزیع زمان حضور دانش آموزان پایه ها و دوره های تحصیلی مختلف در «شبکه شاد» و «مدرسه تلویزیونی» را جهت اجرا از اول مهر ماه، به اداره کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مسافران خارج از کشور برای دریافت کارت واکسن دیجیتال هیچ پولی نپردازند، اعلام کرد: تنها مرجع رسمی دریافت کارت واکسن دیجیتال سامانه vcr.salamat.gov.ir است.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از فعال شدن پله های برقی ایستگاه تجریش که به علت اختلال شبکه فاضلاب در سطح خیابان و نفوذ آب به این ایستگاه خاموش شده بودند، خبر داد.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه تزریق واکسن از نگرانی‌ها برای بازگشایی مدارس می‌کاهد از اول تا نیمه آبان ماه کلاس‌های درسی براساس جمعیت و نوبت دهی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

یک متخصص تغذیه به بیان توصیه‌های تعذیه‌ای برای پیشگیری ار بروز افسردگی در فصل پاییز پرداخت.

محمدرضا کارگر گفت: براساس آنچه که در ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده موزه‌ها جزو مشاغل درجه دو هستند و تنها موزه‌هایی که در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی قرار داشته باشند امکان بازگشایی پیدا کرده اند.

اسامی تعداد 91 هزار و 273 پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید در سال 1400 اعلام شد.

آمار واکسیناسیون کرونا تجمعی از ابتدا تا 30 شهریور 1400 اعلام شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا 30 شهریور 1400 را اعلام کرد.

وزیر بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور، بر لزوم به روز شدن دستورالعمل‌های مرتبط با این بیماری تاکید کرد و گفت: اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و... نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم.