جمعه 10 فروردین 1403

اجتماعی خبرگزاری میزان

اجتماعی خبرگزاری میزان

آیین جزءخوانی قرآن کریم همه روزه در ماه مبارک رمضان در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی موزه‌ای خودرو‌های تاریخی ایران در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1382 افتتاح شد. در حال حاضر و در پی طرح توسعه موزه‌های موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان این مرکز توسط شرکت‌های مطرح و بزرگ بین‌المللی باز طراحی و در نخستین روز آبان ماه 1400 بازگشایی شد. مرکز فرهنگی موزه‌ای خودروهای تاریخی ایران مجموعه‌ای از بهترین‌ها و در پاره‌ای موارد منحصر به فردترین‌های صنعت خودروسازی را گردآورده...

برج آزادی که به عنوان نماد شهر تهران شناخته می شود یکی از اماکن گردشگری این شهر است. مسافران نوروزی و تهرانگردان در ایام تعطیلات نوروز در میدان آزادی حاضر می شوند و از امکانات این مجموعه بازدید می کنند..

همزمان با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی، مسابقات کشتی سنتی باستانی افغانستانی که ترکیبی از جودو و کشتی باچوخه است با حضور افغانستانی‌های مقیم شهرهای ایران در حاشیه منطقه شهر قائم قم برگزار می شود.

کاخ موزه گلستان با قدمتی بالغ بر 440 سال، یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران است. اطلاق نام گلستان به این مجموعه، ریشه در بنیان تالاری به نام «گلستان» که از بنا‌های عهد آقا محمد خان قاجار بوده و در سال 1216 ه. ق و در عهد فتحعلی شاه قاجار به پایان رسید، دارد. کاخ گلستان در دوم تیرماه 1392 خورشیدی و در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در پنوم پن، پایتخت...

پیاده‌راه «افطارخونه» ویژه ماه مبارک رمضان، از اول تا دهم فروردین از افطار تا ساعت 10 شب، در پیاده‌راه بلوار کشاورز با آش و افطاری‌های ویژه دیگری، میزبان روزه‌داران خواهد بود. افطارخونه، حدفاصل میدان ولیعصر (عج) تا بلوار کشاورز به طول 1200 متر و با نورپردازی و آذین‌بندی ویژه‌ای فضاسازی شده است. همچنین این افطار خونه با حضور 22 موکب برگزار می‌شود که این موکب‌ها با هویت مکان‌های تاریخی...

استان همدان با مساحت 19493 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده است. همدان به سبب وجود اقلیم و منطقه‌ی جغرافیایی کوهستانی و سرد دارای ایلات و عشایر کوچ رویی است که ییلاق و قشلاق آن‌ها، زمان‌های کوچ، شیوه‌ی زندگی اجتماعی این مردمان و شیوه‌ی معیشت آن‌ها جلوه‌های زیبایی از زندگی اجتماعی را به وجود آورده‌اند که امروزه به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های اجتماعی استان همدان تبدیل شده است. دامداری...

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه (2 فروردین 1403) در سومین بازی از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی به مصاف ترکمنستان رفت.

استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران قرار گرفته و استانی مرزی به حساب می‌آید. بیشترین مرز مشترک آن نیز با کشور پاکستان و بخش‌هایی از آن در شمال منطقه با افغانستان است. از جنوب نیز به دریای عمان راه دارد. به دلیل همین موقعیت خاص جغرافیایی، طبیعت بی‌نظیر این استان بسیار جذاب است. لیست جاذبه‌های آن تنها به طبیعت محدود نمی‌شود. تاریخ در همه شهر‌های سیستان و بلوچستان ردپایی از خودش...

در نخستین روز سال 1403، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه)، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) در جمع اقشار مختلف مردم تهران سخنرانی کردند.

با شروع سفرهای نوروزی و خارج شدن مردم از پایتخت شاهد خلوت شدن خیابان‌ها و بزرگراه‌ها تهران هستیم و ترافیک نسبتاً روانی در شهر تهران جریان دارد.

مراسم تحویل سال 1403 در حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) با حضور میلیونی زائران برگزار شد.

آئین تحویل سال 1403 با حضور زائران با اجرای برنامه‌های مختلف در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1403، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

مراسم معنوی افطار با عنوان سفره‌های اکرام رضوی در ایام ماه مبارک رمضان در بارگاه مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود و هر شب دو هزار روزه‌دار در رواق حُر عاملی و صحن آزادی میهمان خوان پربرکت رضوی می‌شوند.

رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صبح روز سه‌شنبه (29 اسفند 1402) با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور در میدان آزادی برگزار شد.