جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: باید از مصرف‌کننده حمایت زیرساختی و واقعی صورت بگیرد نباید حمایت مسکنی و موقتی اتفاق بیافتد در سیاستگذاری اصلی سیستم نظام اقتصادی دولت باید از تولیدکننده و مصرف‌کننده حمایت و پشتیبانی کنند.

معاون توسعه و ارزیابی مرکز مدیریت راهبردی افتا گفت: با اقدام به موقع مرکز عملیات امنیت افتا در روز‌های اخیر از وقوع حمله سایبری گسترده به حوزه‌های زیر ساختی کشور پیشگیری به عمل آمد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: به دنبال ارزیابی و رتبه‌بندی تأمین کنندگان داخلی هستیم و این موضوع بسیار مهم است، زیرا بازار باید شفاف و پایدار باشد تا بتواند در مواجهه با تنش‌های احتمالی آینده، حفظ شود.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح 26 هزار هکتار اراضی کشور از 6 فروردین تاکنون انجام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم سطح مبارزه با انواع ملخ‌های بومی به 200 تا 250 هزار هکتار تا اوایل مرداد ماه برسد.

حجم معاملات قرارداد‌های گواهی ظرفیت در بورس انرژی از بهمن سال 98 تاکنون به 1721 مگاوات رسید.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی تمام‌قد در کنار تولیدکنندگان و واحد‌های دانش بنیان ایستاده و مدت‌هاست که وارد میدان حمایت ویژه از صنعتگران اشتغال آفرین شده است.

پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی 10 تا 31 اردیبهشت ماه، از صبح روز دوشنبه 5 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سخنگوی گمرک گفت: دقایقی پیش فعالیت مرز دوغارون به حالت عادی بازگشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی محله‌ای صرفا با حضور توسعه‌گران داخلی و خارجی توانمند محقق می‌شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا زمانی که همه دستگاه‌ها به پایگاه رفاه ایرانیان متصل شوند، دهک‌بندی در سیستم به صورت محتاطانه انجام می‌شود یعنی اصل بر این است که افراد درآمد و دارایی ندارند مگر آنکه خلافش ثابت شود.

طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان دریافت‌کنندگان پیامک از سرشماره V.MASKAN لازم است با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان اطلاعات محل سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.

مدیرعامل شرکت سوخت رسانی ستاره قشم گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تازگی با تأمین حدود چهار میلیون دلار منابع مالی، جهت خرید و انتقال سوخت دیزل آلترا (یک دهم درصد سولفور)، بهره - برداری از مجموعه بانکرینگ بندر سلخ جزیره قشم را آغاز کرده است.

مزایده اموال منقول این سازمان به شماره 256، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در اوایل اردیبهشت ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

سخنگوی گمرک گفت: تجار از ارسال محموله به مرز دوغارون تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: 12 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پرند در حال ساخت است و عملیات اجرایی 3 هزار واحد جدید به زودی با حضور رییس‌جمهوری آغاز می شود.

رئیس اتحادیه حفاران غیر نفتی ایران گفت: در حال حاضر فعالیت‌های حفاری غیر نفتی وسیع‌تر شده و تعداد پروژه‌های حفاری نیز افزایش پیدا کرده به طوری که همزمان تکنولوژی‌های جدیدی اعم از تکنولوژی ساخت تجهیزات و تکنولوژی در نحوه حفاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.