جمعه 31 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش قیمت اینترنت منوط به افزایش کیفیت است و ما با هرگونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نباشد مخالفیم.

بانک مرکزی به منظور هدایت بهینه منابع مالی موجود و حمایت از واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، «دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال 1401» را به بانک‌ها ابلاغ کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون حدود 1500 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار طی یک برنامه پنج ساله تکمیل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اموال تملیکی گفت: راهبرد اساسی در حوزه توسعه مدیریت و منابع سازمانی صحیح و سریع انجام دادن وظایف محوله است.

وزیر راه و شهرسازی در حکمی سرپرست جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" را منصوب کرد.

کارشناس اقتصادی گفت: باید اجزای رشد اقتصادی را در نظر بگیریم که شامل چند متغیر است این اجزا حوزه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، ساختمان و نفت را تشکیل می‌دهد اگر اجزای این چهار حوزه رشد پیدا کنند رشد اقتصادی نیز در کشور حاصل می‌شود.

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت نام از متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر برای واگذاری مسکن را اعلام کرد.

انتقال سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت صرفاً به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده‌گذار مشروط به بسته شدن سپرده و افتتاح یک حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید به نام فرد موردنظر با شرایط سپرده بسته شده و حداکثر تا سررسید آن سپرده مجاز است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هزار و 320 واحد از این واحد‌های راکد با مجموع 24 هزار نفر اشتغال در دولت سیزدهم احیاء شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود فشار‌های اقتصادی سال‌های اخیر، این جامعه کارگری بود که تحریم‌ها را شکست.

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت نام از متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر برای واگذاری مسکن را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اراضی لازم برای احداث بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ذخایر آب سد‌های پنجگانه استان تهران با کاهش 269 میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

معاون حقوقی گمرک گفت: 1440 لیتر "هرویین مایع" از محموله آب مقطر ترانزیتی پاکستانی به مقصد امارات، توسط گمرک کشف شد.

دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با هدف تمهید شرایط لازم برای تسهیل بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات خرد بانکی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: اقدامات قوه قضاییه باعث شد که اتفاقاتی در راستای اجرای نمایش مظنه‌های خرید و فروش سهام رخ داده و به نوعی عدالت اطلاعاتی و شفافیت در بورس مدنظر قرار گیرد.