پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرط گواهی سوء پیشینه از بیش از 90 درصد مجوز‌های کسب و کار حذف شد و بسیاری از افرادی که مرتکب جرمی شده و پس از طی دوره زندان به آغوش جامعه بازمی گردند، می‌توانند از این فرصت برای کسب مجوز و اشتغال استفاده کنند.

پیرو دستور رئیس جمهور مبنی بر فراهم‌آوردن شرایط نظارت مردمی، وزیر ارتباطات از رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواست ظرف سه ماه سامانه نظارت مردمی را به صورت برخط راه‌اندازی کند.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین با تاکید بر اینکه در شرایط کشورمان هیچ شرکت خارجی بیمه‌ای وارد ایران نمی‌شود، گفت: تا زمانی که شرکت‌های بیمه‌ای در ایران رتبه بندی نشوند و ریت نگیرند هیچ شرکت خارجی حاضر همکاری با این شرکت‌ها نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها اطلاعات خود را در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار ندادند، گفت: تا زمانی که همه دستگاه‌ها به این سامانه متصل شوند، دهک بندی در سیستم به صورت محتاطانه انجام می‌شود یعنی افراد را در دهک‌های پایین‌تر (کم درآمدتر) شناسایی کردیم و در پایگاه رفاه ایرانیان اصل بر است که افراد درآمد و دارایی ندارند مگر آنکه خلافش ثابت شود.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: اختصاص اعتبار نقدی به سامانه‌های نوین آبیاری به دلیل اینکه بهره‌بردار محور بوده و بهره‌برداران نیز قشر ضعیف هستند می‌تواند کمک زیادی به توسعه سامانه نوین آبیاری در مناطق مختلف کشور داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر امروز از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 خوشبختانه باعث افزایش بهره‌وری در تولید کشور شده است.

وزیر راه و شهرسازی از برنامه وزارت راه برای احداث 30 تا 40 شهر جدید در کشور خبر داد.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، گفت: لازم است روش‌های کسب‌وکار را به جامعه هدف آموزش بدهیم تا کارآفرینان با شروع فعالیت در یک حوزه شغلی و مواجهه با ابهامات؛ درآغاز کار به‌عنوان یک کسب‌وکار ضعیف یا شکست‌خورده تلقی نشوند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: با تخصیص 7 میلیارد دلار دیگر برای واردات سایر اقلام وارداتی، از ابتدای سال 1401 تاکنون 11 میلیارد دلار به واردات اختصاص یافت.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای تسهیلات قرض‌الحسنه جهیزیه کالای ایرانی را برای اجرا به بانک‌های عامل سپه، ملی، پارسیان، کارآفرین و سینا ابلاغ کرد.

نرخ تورم در فروردین امسال با کاهش یک درصدی به زیر 40 درصد رسیده و 39.2 درصد ثبت شد و تورم ماهانه و نقطه‌به‌نقطه افزایشی بوده است.

در یک نشست تخصصی کارشناسان بر بستر سازی و رایزنی جهت عقد پیمان‌های سیاسی و اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و محیط زیستی با کشور‌های همسایه، منطقه و کشور‌های ذی نفع در حوضه‌های آبریز مشترک تاکید کردند.

دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن» برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال 1399 به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ناترازی گاز در زمان تحویل دولت سیزدهم، گفت: نگرانی‌هایی در زمینه‌ی کمبود و قطعی گاز در کشور وجود داشت، اما مدیریت و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم، وزرات نفت و شرکت ملی گاز باعث شد با توجه به این کمبود، گاز مصارف خانگی در زمستان 1400 قطع نشود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم بتوانیم فاز اول درگاه واحد دولت هوشمند را تا انتهای اردیبهشت ماه راه اندازی کنیم.