جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس قوه قضاییه طی پیامی درگذشت آیت‌الله محمدتقی مجلسی را تسلیت گفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: تبعه ایرانی مقیم خارج از کشور که می‌خواهد در داخل ایران سرمایه‌گذاری کند، در وهله نخست نیازمند تسهیل در رفت‌وآمد است و در وهله بعد، می‌خواهد اطمینان یابد که سرمایه او به سبب تغییر یک دولت یا وزیر یا اتخاذ یک سیاست مقطعی، ضایع و زایل نمی‌شود.

در عفو و آزادی مشروط، اثر تبعی محکومیت پس از گذشت مدت‌های فوق از زمان عفو یا اتمام مدت آزادی مشروط رفع می‌شود.

وکیل باید حساب مدت وکالت خود را بموکل بدهد و آنچه را که به جای او دریافت کرده است به او رد کند.

چنانچه اعضا و کارکنان شورا در انجام وظایف قانونی خود مرتکب تخلف شوند، رئیس حوزه قضایی مراتب را مستنداً جهت رسیدگی به هیأت رسیدگی به تخلفات اعضا و کارکنان شورا اعلام می‌کند.

رئیس قضاییه گفت: حادثه فروریختن ساختمان متروپل که به جان باختن 43 فرد و مصدومیت تعدادی دیگر انجامید، حادثه حقیقتاً تلخ و ناگواری بود؛ اما اقدامات قضایی صورت گرفته در قبال این موضوع بعد از این حادثه تلخ، بسیار مجاهدانه و فوق‌العاده بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان برای پیشبرد توطئه‌ها و نقشه‌های خود روش‌های مختلفی را به کار می‌بندند؛ در برخی موارد، راهبرد دشمن ایجاد اختلاف میان مردم و دوقطبی‌سازی و چندقطبی‌سازی در جامعه پیرامون یک سوژه است؛ در برخی موارد، راهبرد دشمن ایجاد اختلاف میان مسئولان است در مواردی نیز راهبرد دشمن متمرکز بر ایجاد اختلاف میان مسئولان و مردم است.

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر بدون تشریفات به استان خراسان شمالی و در ادامه بازدید‌های میدانی و آسیب‌شناسانه خود از مراکز و مراجع قضایی، امروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت) از زندان مرکزی بجنورد بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان ذیربط قضایی از جمله دادستان کل کشور و روسای کل دادگستری ها توجه و اهتمام داشته باشند که رسیدگی به این قبیل پرونده ها در نهایت دقت و سرعت باشد.

رئیس عدلیه در بیستمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، فردا پنجشنبه (14 اردیبهشت) در صدر هیئت عالی قضایی به استان کردستان سفر خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: به تمامی مقامات قضایی ذیربط بویژه دادستان‌های سراسر کشور دستور می‌دهم که در سال جاری که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، بیش از سال گذشته در جهت رفع موانع کسب و کار و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و بیکاری نیرو‌های آنها، اهتمام داشته باشند.

دستورالعمل نحوه تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به اختلافات در حوزه علم و فناوری توسط رئیس قوه قضاییه به واحد‌های قضایی ابلاغ شد.

هجدهمین جلسه قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و سایر مقامات عالی دستگاه قضا برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دشمنان ملت ایران برای دست‌یابی به اهداف شوم خود و از بین بردن نظام اقدام به انجام انواع برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مخرب می‌کنند که یکی از این کار‌ها هدف گرفتن امنیت جمهوری اسلامی ایران است و مردم و مسئولین باید با چشم باز و بصیرت مراقب اقدامات خصمانه دشمنان باشند.