جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمد‌های فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: باند رفت آزادراه منجیل - رودبار در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

فعال حوزه دانش بنیان گفت: یکی از جدی‌ترین مسائل نیز برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان موجود، نبود بازار برای محصولات است. از طرف دیگر به دلیل مشکلات مختلف ارزی و گمرکی در حال حاضر مواد اولیه به میزان موردنیاز شرکت، به دست ما نمی‌رسد و از طرف دیگر نیز زمانبر بودن واردات مواد اولیه است که مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد و فرآیند واردات مواد اولیه حداقل یک ماه طول می‌کشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رفاه و تأمین اجتماعی کارگران یکی از مهمترین موضوعات در دست اقدام وزارت مردم است و با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تلاش برای رفع چالش‌های این حوزه هستیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی 16 هزار و 500 واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک خبر داد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از تجهیز مشترکان صنعتی و کشاورزی حوزه توزیع به کنتور‌های هوشمند تا پایان ماه جاری خبر داد.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور گفت: با سپری شدن 216 روز از سال آبی، تا 6 اردیبهشت سال آبی 1401-1400 میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود 26.43 میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با هدف توافق در زمینه پروژه‌هایی مختلف حمل و نقلی، ترانزیتی، فعال سازی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب و توسعه همکاری حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی عازم مسکو شد.

کارشناس اقتصادی گفت: برای اینکه از کانال بودجه بی‌ثباتی و تورم کمتری به اقتصاد کلان تزریق شود باید اصلاح نظام بودجه ریزی اتفاق بیافتد تا کسری بودجه کمتری داشته باشیم و این امر از طریق درآمد‌های پایدار، انواع درآمد‌های مالیاتی و... به دست می‌آید.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط استثنائاتی همچون نداشتن بدهی غیرجاری، نداشتن چک برگشتی و رعایت نسبت مالکانه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون بیش از 12 هزار واحد مسکونی و باغ‌ویلا‌های گران قیمت، مشمول مالیات شناسایی شده و به مودیان مشمول، پیامک ارسال گردیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: ایجاد نشدن ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در کشور در سال‌های اخیر سبب شد ایران بنزین صادراتی خود را به اجبار زیر قیمت حتی نفتا صادر کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حداقل دستمزد و بالاتر از نرخ تورم عزم جدی دولت برای بهبود شرایط کارگران است.

مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دسترسی سامانه‌ی «یکپارچه مدیریت آرد» به‌زودی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای نظارت بر تولید و توزیع آرد فراهم خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی از هفته آینده پرداخت می‌شود.

سخنگوی گمرک گفت: 135 هزار و 322 تن انواع پسته، به ارزش 914 میلیون و 427 هزار و 826 دلار، در سال 1400 به 75 کشور صادر شد.