جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

سی و هفتمین مرحله فوق العاده محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و طرح فروش فوق‌العاده ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از فردا یکشنبه به مدت پنج روز، اجرا می‌شود.

در پایان سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به مسکو، توافقات دو جانبه ایران و روسیه در زمینه گسترش همکاری‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی و بررسی اجرایی شدن تفاهم‌نامه اتمام گذرگاه ریلی شمال - جنوب در سفر به مسکو بررسی شد.

وزیر اقتصاد گفت: آن چیزی که به عنوان خط مشی و سیاست اصلی وزارت اقتصاد در ستاد اقتصادی دولت مصوب شده است نقشه راه رشد غیرتورمی فقرزدای وزارت اقتصاد است.

سخنگوی گمرک گفت: تجارت کشور در سال 1400 با تاجیکستان با عبور از 131 میلیون دلار، رشد 453 درصدی داشته که این رشد در سه ماه پایانی سال جهش چشم گیری داشته است.

«سند راهبرد‌ها و سیاست‌های بخش بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی» با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم، دولتی مردمی است و این دولت بین مردم و مسئول تفکیک قائل نمی‌شود و با توجه به شرایط موجود در حال انجام اقدامات خوبی برای حل مشکلات اقتصادی است.

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با هدف استفاده از فرصتهای جدید اقتصادی در آسیای میانه و قفقاز، در سفر به ارمنستان با معاون نخست وزیر و وزرای دارایی و اقتصاد این کشور دیدار کرد.

مصطفی قمری وفا اعلام کرد: برخلاف ادعای نشریه گاردین، مبلغ 390 میلیون پوند بدهی انگلیس به ایران، بطور قطعی و کامل توسط بانک مرکزی ایران وصول شده است و برای استفاده از این منابع ارزی هم هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

عرضه و معامله ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون از مرز 3.1 میلیارد دلار گذشت.

سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هرگونه اقدام در خصوص تخصیص و توزیع سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی اطلاع رسانی خواهد شد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در توضیح زمان بر بودن صدور پروانه ساخت گفت: برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی باید ساختار فعلی از سوی شهرداری تغییر کند، در حال حاضر متوسط این زمان 6 ماه است.

معاون گمرک ایران گفت: تراز تجاری کشور در فروردین ماه با پیشی گرفتن ارزش کالا‌های صادره نسبت به واردات مثبت 875 میلیون دلار شد.

رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی، گفت: پس از ادغام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و کاهش نیروی انسانی در ادارات کل استانی که از سال 1379 صورت گرفت دیگر نظارت کافی بر شرکت‌های تعاونی وجود ندارد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه‌ای از اجرایی شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

عشقی معتقد است که رسانه کمک کننده در بحث اعتماد سازی خواهد بود؛ چراکه جمعیت عظیمی در حال سرمایه گذاری در این بازار هستند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: سیاست‌های حمایتی وزارت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم به وضوح مشخص شده است و وزیر نفت نیز چند باره خواستار پیگیری جدی این موضوع شده‌اند.