چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس قوه قضائیه دستور داد تا با دقت و سرعت همه زوایای سوء قصد به آیت‌الله سلیمانی در بابلسر بررسی شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: در مقوله سرقت تجهیزات و تأسیسات زیرساختی مرتبط با برق و آب و گاز و مخابرات، نباید صرفاً به ارزش مادی این تجهیزات و تأسیسات توجه شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید و آنجایی نیز که مرتبط با امت و مردم خودمان است باید رحماء بینهم بود؛ و این سیره امامین انقلاب است که از امیرالمومنین علی (ع) آموخته‌اند.

رئیس قوه قضائیه در پیامی درگذشت والده سردار اشتری را تسلیت گفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: اکثر قریب به اتفاق مردم ما متدین هستند و حتی آنهایی نیز که باورهای دینی قوی‌ای ندارند، غیرتمند هستند و بی‌بندوباری را نمی‌پسندند.

رئیس قوه قضاییه گفت: به منظور تسهیل امور مردم بومی و مراجعان، در جهت ساماندهی زندان‌های مستقر در استان البرز، اقداماتی را ترتیب خواهیم داد؛ برخی از زندان‌های مستقر در این استان باید هرچه زودتر جابجا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نوزدهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، فردا پنجشنبه (17 فروردین) در صدر هیئت عالی قضایی به استان البرز سفر خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر امروز در حکمرانی و زندگی فردی خود، ضعف‌هایی داریم و شاهد برخی ناهنجاری‌ها هستیم، دلیل این امر کم‌توجهی به آموزه‌های قرآنی و دینی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئله اولویت‌دار کشور «معیشت مردم» است؛ مسئولان بخش‌های مختلف قضایی در راستای تحقق شعار سال، هر آنچه می‌توانند و منطبق با همه ظرفیت‌های قانونی، به بخش‌های اجرایی کمک کنند و وظایف و مسئولیت‌های مستقیم خود را نیز در این راستا با نهایت جهد و اهتمام، انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت علی‌اکبر بادامچیان را تسلیت گفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: ممکن است برای عده‌ای این شبهه به وجود بیاد که در جامعه ما افراد نیازمندی وجود دارند که مستحق‌تر از زندانیان برای دریافت کمک‌ها و مساعدت‌های خیرین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امیدواریم مسئولان و مردم در احیاء و نگهداری زمین‌ها، جنگل‌ها و مراتع و هرآنچه مرتبط با آب و خاک و زمین و درخت است اهتمام جدی داشته باشند

رئیس قوه قضاییه گفت: به دادگستری تمام استان‌ها دستور داده شده که شعبه‌ای را در مرکز استان برای احضار افراد التهاب آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها اختصاص دهند.

رئیس قوه قضاییه در جریان هجدهمین سفر استانی خود در صدر یک هیئت عالی قضایی وارد استان اصفهان شد با حضور بر مزار یکی از شهدای گمنام خاکسپاری‌شده در این استان، به مقام شامخ این شهید و تمامی شهدای گلگون‌کفن ایران اسلامی ادای احترام کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: در استان اصفهان مسائل و مشکلاتی از لحاظ داخل شهر بودن زندان‌ها وجود دارد که تلاش خواهیم کرد اقداماتی را در راستای جابجایی آنها انجام دهیم.