یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: صبح روز پنجشنبه نخستین پرواز مسیر ایروان - تبریز در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به زمین نشست.

سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی 13 بیمارستان را با ظرفیت 2 هزار و 434 تخت تکمیل کرد و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داد.

نایب‌رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست» مجلس گفت: دولت تسهیلاتی ارزان‌قیمت را ازنظر بذر و نهاده‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار دهد تا بعد از برداشت گندم به کشت ذرت علوفه‌ای بپردازند.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 20 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

شاخص بورس و اوراق بهادار هفته اخیر را با روند مثبت آغاز کرد و این روند تا پایان هفته ادامه دار بوده است.

وزیر اقتصاد طی پیامی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضائیه را به وی تبریک گفت.

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه بنادر؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای توسعه اقتصاد ایران است، گفت: اقتصاد ایران بعضا از دولتی بودن یا غیررقابتی بودن رنج می‌برد و این مسئله بر فرآیند صادرات تاثیر گذاشته و باید مسیرهای جایگزین در حوزه صادرات تعریف شود.

رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی از منطقه عملیاتی صنعت نفت جزیر خارگ با هدف رسیدگی به مشکلاتی حقوقی پرسنل عملیاتی صنعت نفت بازدید کردند.

سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد سیزدهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامت همه شرکت‌کنندگان، برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مجموع 4000میلیارد تومان منابع مندرج در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی 3300 میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ‌های ترجیحی به 200بنگاه صادراتی پرداخت شده است.

نرخ خرید دلار امروز 11 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به روز گذشته بدون تغییر است.

دبیر شورای ملی زعفران گفت: اولین مشکل تولید زعفران بی‌برنامگی در کشت زعفران است، زیرا بسیاری از این استان‌هایی که مشکل آب ندارند زعفران کشت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه امروز کالاهای زیادی در انبارهای گمرک دپو شده و ترخیص نشده است نه تنها عزمی برای انجام این وظیفه مهم وجود ندارد بلکه عمدی هم در این زمینه دیده می‌شود تا کارها در این بخش عملیاتی نشود.

رئیس سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی متخلف درزمینه افزایش قیمت بلیت هواپیما هشدار داد.

بیستمین مرحله یارانه معیشتی مربوط به تیر ماه سال 1400 ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.