یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

با تلاش دیوان محاسبات از واگذاری غیرقانونی حدود 890 هکتار از اراضی ملی و دولتی و رفع تصرف حدود 630 هکتار از اراضی ملی بوشهر جلوگیری شد.

نمایند ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی پیامی انتصاب حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ضمن توضیح روش‌های مختلف تامین مالی تولید از اجرای روش‌های نوین در کنار روش‌های سنتی در کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با کمک روش‌های مالی نوین سهم تامین مالی از طریق بانک‌ها از 92 درصد به 80 درصد کاهش دهیم.

دبیر کمیته اقدام ارزی آخرین وضعیت ایفای تعهدات ارزی صادرات از تاریخ 22فروردین 97 و تعهدات ایفا نشده تا پایان فروردین 1400 را اعلام کرد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی سراسر کشور تا 15 تیرماه خبر داد.

علی‌رغم تشدید تحریم‌های اقتصادی از سوی دولت آمریکا در کنار تبعات منفی شیوع ویروس کوید -19 در سطح جهان، تحولات اقتصادی سال 1399 حاکی از عملکرد مناسب اقتصاد کشور و روند رو به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور است.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: مشاغل گروه های 2، 3، و 4 از امروز یک شنبه 13 تیرماه 1400 تا زمانی که شهر تهران از وضعیت قرمز خارج شود، تعطیل است و در این مدت فقط مشاغل مشمول گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

نرخ ارز بین بانکی امروز امروز به واسطه تعطیلی بازار‌های بین المللی بدون تغییر نسبت به روز گذشته اعلام شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی گفت: در ایران تقریبا سالی 70 هزار تن کنسانتره سولفور سرب تولید می‌شود درصورتی‌که 4 هزار تن هم مصرف ندارد.

بهره‌برداری از 66 پروژه عمرانی، تولیدی و زیربنایی با ارزش 58 هزار و 876 میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری صنعتی با فرمان رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گفت: اختلال دو روز گذشته اینترنت برای جلوگیری از فروش سوالات کنکور و امنیت روانی بود که درخواست شد در حوزه‌های امتحانی، اینترنت نسل سوم و چهارم فعال نباشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تصریح بر اینکه تاکنون طرحی درباره رمزارز‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس تدوین نشده است، گفت: براساس ماده45 قانون آئین نامه داخلی مجلس گزارشی درباره رمز ارز‌ها تدوین شده که پس از قرائت این گزارش در صحن علنی، طرحی نیز در این خصوص در کمیسیون اقتصادی تدوین خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: شفافیت در انجام امور و صداقت در گفتار و کردار از ویژگی‌های بارز حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای است که می‌تواند همانند دوره‌های قبل این قوه را در جهت تحول و عدالت یاری دهد.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: حکم قطعی بازگشت 5 هزار و 103 هکتار از جنگل‌های هیرکانی آق مشهد ساری به بیت المال صادر و ابلاغ شده است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بیش از 4 هزار دوره آموزشی در حوزه‌های تخصصی با راه اندازی شبکه آموزش کشاورزی کشور «شاک» به صورت مجازی از بهمن سال 99 تا کنون برای بهره برداران برگزار شده است.

اسلامی گفت: بدون وابستگی به کشور‌های خارجی توانستیم 169 واگن را ساخته و به بهره برداری برسانیم.