پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و شرکت بورس انرژی ایران در محل دبیرخانه شورایعالی به امضاء رسید.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 8 تیر 1400 با رشد بیش از 4 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 248 هزار واحدی رسید.

مشاور وزیر صمت در امور بانوان و خانواده گفت: بسیاری از بانوان کشور ما دارای خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند، اما به دلیل نبود شرایط مناسب، نتوانستیم از این ظرفیت‌ها، آنگونه که شایسته بوده است، استفاده کنیم.

وزیر نیرو گفت: بیش از 8 میلیون و 927 هزار هموطن روستایی در بیش از 13 هزار و 500 روستای کشور به شبکه‌های آب سالم و پایدار وصل شدند.

مجری طرح مدیریت بار سرمایشی در بستر فناوری اینترنت اشیا گفت: طرح «مدیریت بار سرمایشی در بستر فناوری اینترنت اشیا» در سه فاز و در مجموع در 200 نقطه در سطح پایتخت اجرایی شود.

نرخ خرید دلار امروز 8 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه تولید برق نکا جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: صادرات کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار، طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش یافته است.

طرح صنعت آب و برق با اعتبار 432 میلیارد تومان در سه استان همدان، زنجان و گلستان با حضور وزیر نیرو و به بهره‌برداری رسید.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: با حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه ما شاهد نوگرایی‌هایی در حوزه فناوری‌های اطلاعات بودیم و به همت معاون آمار و فناوری و اطلاعات قوه قضاییه این نوگرایی‌ها پیش رفت که بسیار ارزشمند بوده است.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 3 هزار موتور لنج داریم که در یک بازه زمانی 10 ساله باید با شناور‌های جدید، تولید داخل جایگزین شوند.

بیستمین مرحله یارانه معیشتی مربوط به تیر ماه ساعت 24 روز پنج شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ دستورالعمل اجرایی تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی (طرح رونق تولید) در سال 1400، توسط وزیر صمت به استانداری‌های سراسر کشور خبر داد.

نرخ 46 ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 25 ارز با کاهش قیمت روبرو شدند.

معاون وزیر کشور گفت: رویکرد جدیدی در تعیین و تکلیف واحدهای تولیدی به‌واسطه اقدام مشترک قوه قضاییه و مجریه صورت پذیرفته که چنین سطح همکاری آن‌هم با این انگیزه بالا بین 2 قوه مجریه و قضاییه، تاکنون سابقه نداشته است.

پیش بینی می‌شود با ادامه برنامه‌های توسعه‌ای و راهبری ایمیدرو در بخش اکتشاف، کشف ذخایر جدید زغال سنگ تا سال 1420، 500 میلیون تن افزایش یابد.