یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

سازمان دامپزشکی کشور نسبت به خطر بروز بیماری تب کریمه کنگو با افزایش گرما و کشتار غیر مجاز دام در منزل با نزدیک شدن به روز عید قربان هشدار داد.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 9 تیر 1400 با رشد بیش از 8 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 256 هزار واحدی رسید.

اکبر کمیجانی با حکمی از سوی رییس جمهوری، به عنوان رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

همزمان با روز ملی صنعت و معدن طرح‌های ملی وزارت صمت، با حضور رئیس جمهمور به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح می‌گردد.

وزیر راه و شهرسازی، در پیامی به مناسبت روز دریانورد گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، تجارت دریایی کشور در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد.

نرخ خرید دلار امروز 9 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در دیدار با معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان با اشاره به رشد مثبت و قابل توجه سطح روابط تجاری بین دو کشور بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای توسعه همکاری بیشتر در چارچوب اتحادیه اوراسیا و دستیابی به سطح مطلوب در تجارت دو جانبه تاکید کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: در اجرای قانون حمایت از معلولان در سال گذشته 1300میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که در سال جاری به هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به تشکیل کمیته ذیل بند 2 بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های 1400-1397 و برگزاری منظم جلسات این کمیته بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان سال 1397 در حوزه ایفای تعهدات ارزی رفع شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه و گسترش امکانات رفاهی جامعه کارگران و کارفرمایان از برنامه‌های محوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، است.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 34 ارز با کاهش قیمت روبه رو شدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: لوازم کوچک خانگی افزایش قیمت داشته و 4 الی 25 درصد نسبت به سال گذشته حداقل افزایش قیمت داشته است.

رئیس مرکز عدالت ترمیمی سازمان بورس و اوراق بهادار تعاملات و دستاورد‌های مشترک بازار سرمایه جمهوری اسلامی ایران (با راهبری سازمان بورس و اوراق بهادار) و قوه قضائیه را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست» مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح تقویت امنیت غذایی به دنبال حذف دلالان از بازار مایحتاج مردم هستیم تا از این طریق گرانی محصولات کشاورزی را مهار کنیم.

برای رهن کامل واحد0 متری در محدوده آهنگ سرمایه 300 میلیون تومانی نیاز است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی گفت: 28 راهبرد دریایی تدوین شده است که به توسعه و غنی‌سازی دریایی در موضوع خدمات کمک می‌کند.