یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: به مدت دو هفته به جز مشاغل گروه 1 بقیه اصناف و مشاغل تعطیل خواهند بود البته این موضوع مورد اعتراض اصناف نیز قرار گرفته است.

رئیس «کمیته آب و فاضلاب» مجلس گفت: گاهی اوقات شنیده می‌شود که قطعی آب در برخی شهرهای استان‌ها چند روز پی‌درپی استمرار دارد، متأسفانه وزارت نیرو در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را نداشته و اگر برنامه‌ریزی وجود داشت ما با این مشکل مواجه نمی‌شدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای 428 طرح درحال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور گفت: ارزش سرمایه گذاری این طرح‌ها بیش از 12 هزار و 900 میلیارد تومان است.

میزان تولید و ظرفیت معادن و کارخانه‌های تصفیه مس جهان در 3 ماهه نخست 2021 افزایش یافت.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر گفت: تولید اتیلن سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است، روند تولید سال گذشته با وجود تعمیرات اساسی بی‌سابقه و همه این‌ها در خدمت سودآوری مضاعف شرکت بوده است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال 1398سی و یکم تیرماه و اخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال 1399، پایان شهریورماه سالجاری بوده و این مهلت تمدید نخواهد شد.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور تا پایان سال تامین شده است، اظهار کرد: هم اکنون 4 میلیون و 100 هزار تن انواع نهاده دامی در بنادر وجود دارد.

رئیس سندیکای صنعت برق گفت: 5 سال پیش در کنفرانس خبری خاموشی‌ها را پیش بینی کردیم، ولی همان روز‌ها گله کردند که این حرف درستی نیست و ما مشکلی نخواهیم داشت، ولی متأسفانه این پیش بینی درست بود و این شرایط هم اکنون به وجود آمده است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 14 تیر 1400 با رشد بیش از 10 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 254 هزار واحدی رسید.

صندوق توسعه ملی به منظور حمایت هرچه بیشتر از فعالان اقتصادی در دوران تحریم با امهال بدهی 184 طرح ارزی موافقت کرد.

نرخ خرید دلار امروز 14 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند کاهشی داشته است.

سخنگوی صنعت برق گفت: در صورتی که رله‌های فرکانسی به درستی عمل نکنند، شاهد خاموشی گسترده‌ای در کشور خواهیم بود و به همین دلیل به این رله‌ها جهت حفظ پایداری شبکه برق کل کشور نیازمندیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در همان ساعات اولیه سانحه دلخراش اتوبوس سربازان شرکت متخلف را تعطیل کردیم و در حال تهیه سامانه‌ای برای نظارت بیشتر بر شرکت‌های حمل و نقل مسافری هستیم.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 22 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

رییس سازمان بورس گفت: پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت از شب گذشته شروع شده و طی امروز امیدوار هستیم که بتوانیم به همه حساب‌هایی که معتبر است و نزد سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان خصوصی‌سازی ثبت شده واریز انجام شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش دست‌دوز گفت: طی 6 الی 7 ماه گذشته بیمه واحدهای صنفی کفش را هم تقریبا به حد خیلی ضعیفی رسانده‌اند و خیلی از واحدهای صنفی به دلیل نبود امکانات بیمه و به علت هزینه سنگین بیمه اقدام به تعطیل کردن کارخانه خود کردند.