یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

معمولا اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران، بر اساس گزارش دریافتی از میدان بزرگ میوه و تره‌بار پایتخت، هر هفته اقدام به به‌روز رسانی و اعلام قیمت انواع میوه و تره‌بار می‌کند.

قیمت جهانی برنج که برای چندین هفته متمادی رو به کاهش گذاشته است، در هفته منتهی به 22 ژوئن هم ادامه دار شد. کارشناسان کم شدن تقاضا را از دلایل اصلی این افت قیمت عنوان می‌کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: با اقدامات انجام شده سال گذشته‌ی این اداره کل، امسال با بازگشت 4 واحد آردسازی به چرخه تولید اشتغال مجدد 120 نفر به طور مستقیم در صنعت آرد استان فراهم شد.

تا کنون اقدام به قطع برق هیچ یک از بیمارستان‌های پایتخت یا مراکز نگهداری از واکسن‌های کووید 19 نکرده و در صورت تداوم شرایط فعلی، تامین برق مراکز درمانی همچنان از اهم اولویت‌های اجرایی بوده و برق این مراکز، تحت هر شرایطی قطع نخواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق گفته وزارت نیرو، رمز ارزها به میزان دو هزار مگاوات برق مصرف می‌کند، گفت: این دو هزار مگاوات در فصل گرما برای دو میلیون جمعیت و در فصل سرما برای 3 میلیون جمعیت موردنیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: همکاری و همراهی همه عوامل در بخش‌های مختلف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و تراز مثبت تولید فرآورده‌ها نسبت به مصارف آن تأکید می‌شود که هیچ مشکلی برای تأمین سوخت در سراسر کشور وجود ندارد.

برنامه هفته چهاردهم پویش هرهفته «_الف_ب_ایران» به دلیل شرایط ویژه شبکه برق کشور و حضور وزیر نیرو در جلسه اضطراری ستاد مدیریت برق، لغو و به روز دیگری موکول شد.

تمدید 2 هفته‌ای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی امروز در حالی به اتمام می‌رسد که بسیاری از اصناف به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل هستند.

مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از افزایش گرمای هوا، نیروگاه نکا با برطرف کردن هرگونه نواقص احتمالی با تمام توان با هدف گذر از پیک مصرف برق در حال تولید این انرژی است.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 24 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

رئیس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران ایران گفت: عملکرد قوه قضاییه در احیای واحدهای تولیدی تعطیل‌شده و حفظ و ایجاد اشتغال امر مبارکی است خیلی از واحدهای تولید که قبلا فعال بوده‌اند تعطیل شده‌اند، که ان‌شاءالله با تلاش قوه قضاییه و احیای این واحدهای تولیدی تعاونی‌های مصرف ما در آنها دوباره تشکیل شوند و اتحادیه هم از این اقدامات مثبت قوه قضاییه بهره‌مند شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: تا تاریخ 12 تیر 1400، بالغ بر 612 واحد مسکن محرومان در استان به مرحله نازک کاری رسیده است.

رئیس کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکای برق گفت: خاموشی‌ها را بخش خصوصی اعلام کرده بود و می‌دانستیم چه اتفاقاتی برای صنعت برق می‌افتد، ولی به علت سوء مدیریت و ساختار وزارت نیرو به این وضع رسیدگی نشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم اینکه در ایام سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هستیم، به دلیل اهمیت موضوع خاموشی‌ها، روز چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای با معاونان وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر و معاون وزیر در حوزه آب خواهیم داشت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: علیرغم کاهش تولید گندم در استان گلستان، در سه ماه نخست سال‌جاری، 76 هزار تن گندم از این استان بر اساس برنامه حمل به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

رئیس سازمان صمت استان تهران از رشد 77 درصدی صدور پروانه بهره برداری صنعتی در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: درسه ماهه اول سالجاری 34 فقره پروانه بهره برداری صنعتی (ایجادی) در استان تهران صادر شده است.