شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

انقلاب صنعتی چهارم صرفا توصیف تغییرات ناشی از فناوری نیست؛ بلکه فرصتی است برای شکل‌دهی به مجموعه‌ای از گفتگو‌های عمومی که می‌توانند به همه ما در درک بهتر نحوه ارتباط فناوری‌های جدید با یکدیگر و تأثیرگذاری‌های نهان و آشکار آن‌ها بر خودمان کمک کنند.

رئیس اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت: شاید دولت گزینه کمک را از آیین‌نامه‌های امور کشور حذف کرده باشد یا حداقل حوزه حمل‌ونقل را در آن لحاظ نکرده است.

معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در تمامی استان‌های در معرض تهدید در سطح کشور را ابلاغ کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به‌منظور هماهنگی لازم در امور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای بازرسی‌های فنی، نظام‌نامه بازرسی فنی تجهیزات تخصصی صنعت برق را برای اجرا ابلاغ کرد.

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در هشت سال اخیر، ظرفیت فرآوری، نگهداری و بسته بندی محصولات کشاورزی از 32 میلون تن به حدود 72 میلیون تن افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فردا پروژه‌های ارتباطی استان فارس را افتتاح و پوشش 97 درصدی روستا‌های این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت را رونمایی می‌کند.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 296.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس گفت: فاز یک خط لوله گوره - جاسک تقریبا با یک‌سوم حجم ظرفیت اسمی آن به میزان 330 هزار بشکه در روز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: پروژه‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با نظارت اداره پژوهش این شرکت به واحدهای تحقیقاتی دانشگاه‌های امیرکبیر، رازی کرمانشاه و پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران از صرفه جویی 103 هزار تن گندم در سال گذشته با ارتقای سیستم نظارتی، هوشمندسازی حمل و هدفمند کردن توزیع آرد خبر داد. با صرفه جویی این مقدار نان مردم به وفور در دسترس شهروندان قرار گرفت.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 6 تیر 1400 با رشد بیش از 4 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 238 هزار واحدی رسید.

وزیر نیرو گفت: برای مسئولیت‌های ارشد می‌بایست به دنبال افراد فراشایسته باشیم یعنی کسانی که وقت و انرژی خود را صرف شکل دادن و شکل گرفتن آینده جامعه کنند.

این تفاهم‌نامه در مسیر جهش تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و به منظور گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی تحقیقاتی و تجهیزاتی به امضا رسید.

نماینده سازمان استان خراسان شمالی گفت: 5 برگ نقشه زمین‌شناسی کاربردی در استان خراسان شمالی با توجه به اهمیت تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تهیه شده است.

مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه بخار گفت: واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت 440 مگاوات پس از حدود 34 ساعت تلاش شبانه روزی به مدار تولید پیوست.

نهاد‌ها و شرکت‌های برتر در ارتقای بهره وری سازمانی از سوی مرکز ملی تعالی و پیشرفت معرفی شدند.