پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: بورس کالای ایران در جهت متنوع‌سازی ابزار‌های مشتقه برای فعالان بازار‌های مالی، امکان سنجی و ایجاد زیرساخت معاملات قرارداد‌های آتی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق پشتوانه طلا را تکمیل کرده است و این ابزار از 12 تیرماه آغاز می‌شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: طی یک هفته آتی، از نخستین بسته سرمایه گذاری به عنوان شرکت‌های سهامی عام پروژه، رونمایی می‌شود.

قیمت انواع میوه و تره‌بار در حالی اعلام شد که گیلاس باقیمت 35 هزار تومان در صدر قیمت‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا گفت: تولید محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در سه ماه نخست سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال 99 افزایش 25 درصدی داشته است.

5 طرح صنعت آب و برق با اعتبار 432 میلیارد تومان فردا در سه استان همدان، زنجان و گلستان با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت ارج گفت: قوه قضائیه به عنوان یک نهاد مؤثر در حاکمیت کشور، اقدامات آن در موضوع مقررات زدایی و سهولت کسب‌وکار قابل‌تقدیر است لیکن این موضوع نمی‌تواند توسط یک قوه به نتیجه دلخواه برسد و لازم است تمامی قوا خصوصا قوه مقننه با شناسایی مقرراتی که باعث مانع در سهولت فضای کسب‌وکار می‌شود و وضع قوانین جدید به کمک دیگر دستگاه‌ها آمده و اقدامات قوه قضاییه را کامل کند.

شرکت توزیع نیروی برق استان تهران برنامه زمانبندی احتمالی اعمال خاموشی امروز در شبکه توزیع برق را منتشر کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اجرای 48 طرح پتروشیمی با 30 میلیارد دلار سرمایه در قالب طرح‌های جهش دوم و سوم پتروشیمی خبر داد.

در سال 1400 سازمان برنامه و بودجه کشور بالغ بر 159 هزار میلیون ریال اعتبار برای کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جاسک تا گواتر تخصیص داد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز دوشنبه 7 تیر 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 58 هزار تومان رسید.

رییس سازمان بورس گفت: بیمه‌ها نیاز به سرمایه گذاری بلند مدت و ثبات در قوانین و مقررات بازار‌های مالی دارند که برای این مورد نیز پیشنهاد شد تا اعضای شورای‌عالی بورس و شورای‌عالی صنعت بیمه به صورت همزمان همکاری و عضویت متقابل در این دو نهاد داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: مفتخریم که 2 درصد از تامین برق شبکه سراسری کشور را بر عهده داریم.

نرخ 46 ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 27 ارز با افزایش قیمت روبرو شدند.

رئیس اتاق تعاون استان البرز گفت: قوه قضاییه در رابطه با فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل، که ربطی هم به وظایف آن دستگاه نداشت، خیلی خوب عمل کرد و در کنار احیای این واحدهای تولیدی ایجاد شغل هم صورت گرفت.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی گفت: برآورد ما این است که در 4 الی 5 سال اخیر، وزارت جهاد کشاورزی شدیدا در تعاملات اقتصادی بخش خصوصی دخالت کرده است و تعادل و توازن این بازار را چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ تولید به هم زده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: تولید گوشت هم‌اکنون بالغ‌بر 950 هزار تن است و میزان مازاد تولید گوشت قرمز باعث انباشت محصول بر روی دست تولیدکننده شده است