جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: امسال با توجه به کاهش بیماری‌های گندم و جو در زمینه تامین سم مشکلی نداریم و مازاد هم خواهیم داشت که برای سال آینده استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز گفت: در حال حاضر برای هر واحد مسکن شهری 140 میلیون تومان کمک بلاعوض ارایه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت همتای قطری خود به دوحه پایتخت قطر سفر می‌کند.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: پیشرفت فیزیکی سامانه خنک‌کن کمکی واحد چهار نیروگاه شازند از مرز 93 درصد عبور کرده و امیدواریم تیرماه امسال نقشی در پایداری برق شبکه کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: شرکت ایران خودرو دیزل تولید 71 درصدی محصولات داخلی و 29 درصد محصولات مونتاژی را برای سال 1400برنامه‌ریزی کرده است،

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کاهش آلودگی زیست محیطی در بنادر کشورهای پیشرفته مدنظر قرار گرفته است، خوشبختانه این رویه به طور ویژه در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و مطالعات مربوط به برق رسانی به شناور‌ها در 8 بندر کشور شامل بنادر انزلی، امیرآباد، نوشهر، خرمشهر، آبادان، بوشهر، شهیدباهنر و بندر لنگه آن مدنظر قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروزه با توجه به تغییرات اقلیمی در سطح جهان و به‌ویژه در ایران با مشکلاتی از قبیل تامین آب شرب و کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و زمین‌لغزش در برخی نقاط، فرونشست و ریزگرد‌ها مواجه شده‌ایم و امیدواریم تا با همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه میان سازمان‌های زمین‌شناسی بتوانیم بر پاره‌ای از این مشکلات چیره شویم.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: این بنیاد در سال جدید بر ایجاد اشتغال برای اقشار خاص از جمله کولبران، سوختبران، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان و دارای معلول تمرکز کرده است.

جهت تعدیل مصرف برق ادارات در تعطیلات و ساعت غیر کاری به 10 درصد میزان مصرف، برق 37 دستگاه اجرایی و سازمان دولتی در تهران به دلیل عدم رعایت الگوی صحیح مصرف برق در ایام تعطیلات قطع شد.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 17 خرداد 1400 با رشد بیش از 8 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 157 هزار واحدی رسید.

مدیر کل مرکز صادرات روسیه RCE گفت: روسیه آماده ارائه خدمات شرکت های نمایه روسی از نظر تأمین خطوط ریلی، سوئیچ ها و سایر تجهیزات تولید داخلی است که برای ساخت بخشی از کریدور راه آهن شمال - جنوب در ایران لازم است.

معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت و تجارت تاتارستان همکاری با ایران را چشم اندازی با آینده روشن برای کشورش توصیف کرد و حمایت جمهوری تاتارستان از سرمایه گداری‌های مشترک با ایران را اعلام کرد.

با تأمین زیرساخت‌های ارتباطی و نصب تجهیزات موردنیاز، پروژه پایلوت سیستم هشدار سریع آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

قیمت خرید و فروش دلار امروز 17 خرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند صعودی داشته است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ طی اطلاعیه‌ای، جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت را از 17 لغایت 20 خرداد‌ماه 1400را منتشر کرد.

تورم سالانه در سال 99 با رشد 12,4 درصدی نسبت به سال 98 به رقم 46.7 درصد رسیده است.