یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: به شکرانه قدردانی از هم میهنان فهیم و تاریخ ساز خصوصا نیرو‌های مسلح، پیشانی بر خاک نهاده و سجده شکر بجا می‌آوریم و برای دولت انقلابی و نورانی جدید دعای موفقیت و عاقبت به خیری می‌نمائیم.

سخنگوی دولت گفت: دولت آمریکا در جایگاهی نیست که صلاحیت اظهارنظر درباره فرآیند انتخابات در ایران و یا کشور دیگری را داشته باشد.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه هیئت دولت، شیوه تعامل با دولت بعدی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تعامل با دولت سیزدهم برای انتقال و ارائه اطلاعات مد نظر آقای رئیس‌جمهور منتخب، در سطح وزرا باشد و آنان اطلاعات مدنظر را در اختیار آقای رئیسی قرار بدهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: سیاست خارجی دولت آینده ایران به ریاست رئیسی، پویا و منطقی توام با گفتمانی قوی خواهد بود؛ گفتمانی که بتواند منافع ایران را درهمه زمینه‌ها تامین کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به شرکت بیش از یک میلیون و 500 هزار تهرانی در انتخابات شورای شهر گفت: مهدی چمران با 486 هزارو 282 رای توانست رتبه اول در بین منتخبان شورای شهر تهران را کسب کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات یک نه بزرگ به تحریم کنندگان آن بود، گفت: انتظار می رود همه جریان های سیاسی که حامی جریان پیروز در انتخابات نبودند پای کار بیایند و کمک کنند.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سرباز نماد صلابت و اقتدار کشور است و نگاه دین مقدس اسلام و نیرو‌های مسلح به مقوله‌ی سرباز بسیار ویژه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری موفقیت آمیز انتخابات زودهنگام پارلمانی در جمهوری ارمنستان را به مردم و منتخبین این انتخابات تبریک گفت.

گزارش کمیسیون اصل نود درباره بررسی نحو اجرای قانون «اصلاح قانون صدور چک» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین از ارسال پیام تبریک دبیرکل اوپک به رئیس جمهور منتخب کشورمان خبر داد.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع صریح و انقلابی روز گذشته رئیس جمهور منتخب در نشست خبری پیرو احقاق حقوق ملت ایران جای تقدیر دارد. برای منتخب مردم آرزوی توفیق داریم. آنچه گفته شد منطبق با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است.

نشست علنی مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل به ریاست نیکزاد آغاز شد.

فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد بیمارستان 100 تخت خوابی هوانیروز علاوه بر بحث غربال‌گری، واکسیناسیون را هم انجام خواهد داد، واکسن ایرانی در این مرکز به بیماران تزریق می‌شود.

رئیس «کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد که باید وزیر کشور در این رابطه به مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشد.

قحطی بزرگ 1919 - 1917، بی‌تردید بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. کتاب «قحطی بزرگ» نشان می‌دهد 8 تا 10 میلیون ایرانی، 40 تا 50 درصد کل جمعیت ایران، در اثر گرسنگی و مرض‌های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته‌اند.