سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

آیین افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با ارزش 70 هزار و 65 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حضور همدلانه ملت ایران در داخل و خارج کشور پیام‌های مثبتی داشت. از هم‌وطنانی که به‌رغم فشارها، اذیت و آزار‌ها و کم و کاستی‌ها در انتخابات شرکت کردند، تشکر می‌کنم.

شهید چمران پی و بنیان راهبرد «ما می‌توانیم» را در مسیر بومی‌سازی محصولات دفاعی در دوران دفاع مقدس ایجاد کرد، این شهید والامقام اقتدار و قدرت دفاعی کشور را در نگاه به داخل و ظرفیت جوانان متخصص و نماز شب خوان ایران فارغ از نگاه به دست بیگانگان می‌دید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده محلات پیرو اختلال در رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن روز - روز انتخابات ریاست جمهوری - در دو نوبت دو اشکال جدی پیدا شد و مردم عزیز مقداری پیرو رای‌گیری منتظر شدند؛ انشالله کمیسیون اصل نود و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس این موضوع را رسیدگی و گزارشی تهیه کنند تا پیگیری شود.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه گفت: آیت‌الله رئیسی فردی واقع‌بین و منطقی است. حتی بعد از انتقال دولت نیز موضع ایران تغییر نخواهد کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور میلیونی مردم در انتخابات پاسخ منطقی به جریان استکبار بود و این جریان باید بدانند که مردم از کشورشان دست برنمی دارند و باید کوتاه بیایند و شکست را بپذیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ضمن حفظ استقلال قوا و انجام وظایف قانونی، تمام ظرفیت خود را برای انجام همکاری همه جانبه با دولت منتخب ملت به میدان می‌آورد تا انشالله با کارآمدی نتایج ملموس و موثر در رفع مشکلات زندگی مردم حاصل شود و مردم بتوانند طعم شیرین خدمت رسانی نیروهای انقلابی را بچشند.

نشست علنی مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره‌جنوبی حضور آحاد مردم بزرگ ایران در تمامی صحنه‌ها و تقویت انسجام و توان ملی را موتور محرکه سیاست خارجی دانست و تاکید کرد: این موتور محرکه می‌تواند دستگاه دیپلماسی خارجی کشور را در اجرای هر چه بهتر و قوی‌تر اصول یاد شده در قبال کشور‌های خارجی، یاری بخشد.

خب هدف آن‌ها این است که این انتخابات به آن صورت مطلوب جمهوری اسلامی انجام نگیرد؛ یعنی چه؟ یعنی مردم از نظام فاصله بگیرند؛ چون عدم حضور مردم در انتخابات طبعا فاصله‌گیری مردم از نظام جمهوری اسلامی است؛ این هدف آن‌ها است.

رییس ستاد انتخابات تهران گفت: اسماعیل کوثری حائز اکثریت آرا و منتخب مردم تهران شد.

نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل نقص فنی به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.

قحطی بزرگ 1919 - 1917، بی‌تردید بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. کتاب «قحطی بزرگ» نشان می‌دهد 8 تا 10 میلیون ایرانی، 40 تا 50 درصد کل جمعیت ایران، در اثر گرسنگی و مرض‌های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته‌اند.

هوری حکایت مردی است که هور را پل پیروزی کرد و تا پایان کار، بر سر این پیمان ایستاد. او تا لحظه آخر در هور ماند تا مشعل هدایتی باشد برای راهیان نور و همه آیندگان.

آرایش تسلیحاتی ناوشکن دنا مطابق با ناوشکن‌های «جماران» و «دماوند» است، ناو مین شکار شاهین، شکارچی مین‌های دریایی دشمن است، با برخورداری از تکنولوژی ردیابی و خنثی کردن مین‌های دشمن، این تجهیزات هر متجاوزی را در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس منهدم و به قعر دریا می‌فرستد.

در جلسه هیات دولت آیین نامه اجرایی محاسبه بهای حامل‌های انرژی و خدمات پستی برای ناشران، کتابفروشان و مطبوعات براساس تعرفه فرهنگی تصویب شد.