دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

نشست کمیسیون مشترک برجام در گرند هتل وین آغاز شد.

عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها» مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان شمارش آرای انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها در بیش از 80 درصد شهرهای کشور، از اتمام شمارش آرای حوزه تهران ظرف پنج، شش روز آینده خبر داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: سیاست خارجی دولت آینده فعال، متوازن، تعامل‌گرا و عقلانی با اولویت نگاه به شرق و تقویت روابط با همسایگان خواهد بود.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: لغو تحریم‌های مربوط به واکسن و ماسک یک سال خواهد بود و خود همین موضوع نشان‌دهنده ظالمانه بودن تحریم‌های آمریکاست.

وزیر امور خارجه کشورمان از ثمربخش بودن دیدارهای خود در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا خبر داد.

فرمانده کل سپاه حضور پر شور و شکوهمند ملت ایران در انتخابات 1400 را حماسه‌ای بزرگ خواند و از آمادگی همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تداوم راهبرد این نهاد انقلابی و مردمی در همکاری و هم افزایی با دولت‌ها در عرصه خدمتگذاری به مردم خبر داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل ما، باید تصمیم نهایی خودشان را بگیرند. به همین جهت برای چند روز مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌ها بازمی‌گردیم؛ نه فقط برای مشورت‌های بیشتر، بلکه برای تصمیم‌گیری.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره جزئیات میزان مشارکت و آراء استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری استان تهران 54 درصد مشارکت کنندگان مردان و 46 درصد را زنان تشکیل دادند.

رئیس جمهور در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ازاعضای این ستادخواست گزارش‌های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رئیس جمهور منتخب ارایه کنند.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز فضای رقابت باید به فضای همراهی و کمک تبدیل شود، زیرا که اگر دولت و رئیس جمهور منتخب مردم در چهار سال آینده موفق عمل نکند، این موفقیت در نظر مردم، موفقیت کل نظام و مسئولان کشورخواهد بود و اگر ناموفق باشد، همه مسئولان کشور و نظام مورد سوال و انتقاد قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگ کننده نهاجا با بیان اینکه هدف ما در نیروی هوایی استفاده از تخصص، دانش و مهارت همه کارکنان وظیفه است، گفت: امروز دشمن نا امید از جنگ سخت، تمامی تمرکز خود را بر روی جنگ نرم به ویژه در حوزه جوانان گذاشته است.

عضو شورای نگهبان گفت: جمهوریت و مردم‌سالاری پایه اصلی اداره کشور است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: اولین جلسه ابتکاری سه جانبه میان ایران، افغانستان و ترکیه در آنتالیا برگزار می‌شود.

در نشست سه‌جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان در آنتالیا، وزرای امور خارجه سه کشور بر مشارکت فعال در روند صلح افغانستان تاکید کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه میلاد امام رضا (علیه السلام) با صدور اطلاعیه‌ای از قرائت همگانی صلوات خاصه امام رضا به همراه زیارت امین الله در شب میلاد ثامن الائمه (علیه السلام) خبر داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح، حضور مردم ایران در انتخابات 1400 را حداکثری و دارای پیام برای دشمن دانست و خطاب به آن‌ها تاکید کرد: از این پیروزی درس گرفته و سرافکنده باشند و به شکست مفتضحانه‌ای که داشتند، اعتراف کنند.