جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

معاون اول رییس جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت رحلت مرجع عالیقدر آیت الله صانعی، گفت: مجاهدت‌های عالمانه، اجتهاد‌های شجاعانه و حضور موثر در تمامی صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی، از عضویت در شورای نگهبان تا مسئولیت دادستانی کل کشور و از دوران مبارزه و پیروزی تاکنون از ویژگی‌های ممتاز این عالم وارسته بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در جمع فرماندهان ارتش با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت و روش استفاده از آن را در درون تجربه‌های بحران جنگ آموخته ایم گفت: امیدواریم دشمنان از آزمودن اراده و قدرت ارتش و سپاه ما پرهیز کنند.

رییس حوزه ریاست مجلس با اشاره به جزئیاتی از فرایند نظارت میدانی رییس قوه مقننه و ایجاد سامانه نظارت مردمی، گفت: مجلس یازدهم عزم جدی در بحث نظارت دارد و با راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی به صورت سازماندهی شده از گزارش مردم در زمینه نقض قوانین و تخطی از اجرای قوانین، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام رژیم بحرین در سازش با رژیم کودک‌کش صهیونیستی، ملت مبارزه بحرین را حامی مظلومان فلسطینی معرفی کرد.

رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امسال راهپیمایی اربعین نداریم افزود: مقامات بلند پایه عراقی به صراحت به ما اعلام کردند آمادگی پذیرایی از زائران اربعین را ندارند و امسال (هم داخل عراق و هم داخل ایران) مراسمی به نام راهپیمایی اربعین نداریم.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش گفت: بعد از چهار دهه شیطنت‌های دشمنان و اعمال تحریم‌های سخت، به لطف خداوند و دعای مردم توانستیم تجهیزات را متناسب با تهدید‌های روز با آخرین فناوری‌ها، تولید و در صحنه رزم از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اهانت به پیامبر خوبی‌ها، بار دیگر دشمنی ریشه‌دار مستکبرین جنایتکار را با پیام محبت رسول‌الله الاعظم (ص) نشان داد.

سؤال از وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در دستور کار هفته جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نشست کمیسیون عمران مجلس در هفته جاری با حضور وزیر نفت برگزار خواهد شد.

آیت الله صانعی از اساتید درس خارج حوزه علمیه، امروز در قم درگذشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب ارتش با بیان اینکه رزمایش‌های ما تهدیدی برای همسایگان نیست، گفت: این رزمایش‌ها هشدار جدی برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است که اگر دست از پا خطا کنند، بدانند نیرو‌های مسلح ما پا در رکاب و آماده‌اند.

وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی اعلام کرد حاکمان بحرین از این پس شریک جنایات رژیم صهیونیستی به عنوان منبع تهدید دائمی امنیت در منطقه و جهان اسلام و ریشه دهه‌ها خشونت، کشتار، جنگ، ترور و خونریزی در فلسطین مظلوم و منطقه خواهند بود.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از جلسات غیر علنی روز یکشنبه و سه شنبه مجلس شورای اسلامی پیرامون مباحث اقتصادی در کشور خبر داد.

نتیجه نهایی انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص و اسامی 10 نماینده جدید این مجلس اعلام شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول در آموزش و پرورش گفت: خروجی سند تحول آموزش و پرورش تربیت نسل ایرانی انقلابی است که باید هویت ملی مستقلی را برای خود قائل باشند.

بایستی ما کاری کنیم که همه بتوانند از سهم مناسب خودشان در آموزش پرورش کشور استفاده کنند. پس عدالت آموزشی به این معنا وجود دارد. البته حالا که مسئله‌ی آموزش مجازی و مانند این حرفها پیش آمده، یک مقداری مسئله‌ی عدالت حساس‌تر است، برای خاطر اینکه ممکن است همه امکان استفاده‌ی از فضای مجازی را نداشته باشند، تمکن مالی نداشته باشند؛ باید برای این فکری کرد.