یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

فقط بیا؛ مجموعه داستان‌کوتاه دفاع‌مقدس با محوریت فرزندان‌شهدا، جوانان و نوجوانان زمان جنگ تحمیلی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

شاعر و نویسنده ادبیات گفت: سعدی شاعری توانمند، اخلاق گرا و اجتماعی است او بسیار از ارزش‌های انسانی را در قالب جملات و حکایت‌های داستانی ارزنده به مخاطب خود انتقال می‌دهد و نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد به همین دلیل به او لقب پادشاه سخن داده اند.

فیلم سینمایی «موربیوس» فیلمی مستقل از کمیک های سینمای مارول خلاف انتظارها فروش خوبی را به خود اختصاص نداد و با شروع اکران «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» یک پله دیگر در جدول فروش جهانی سقوط کرد.

گلستان سعدی نوشته شده توسط هنرمند فقید انجمن خوشنویسان ایران در دسترس عموم قرار گرفت.

اکران نوروزی سینما‌های کشور با نمایش هفت فیلم از هفته پایانی اسفند ماه سال 1400 آغاز شده و تاکنون فیلم سینمایی «سگ بند» با عبور از مرز 24 میلیارد تومان فروش در رتبه نخست این جدول قرار دارد.

با صدور حکمی از سوی علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهرداد باقری به عنوان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب شد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: بندگان خدا در دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهند که سودی فراوان در این ماه برای آنها قرار دهد، زیرا ماه رمضان نسبت به ماه‌های دیگر از سال برکات بیشتری را با خود به همراه دارد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: هنگامی که برای اولین بار ابن ملجم مرادی در چهره یک عابد و یک انسان شیعه و مجاهد به حضور «امیرالمومنین (ع)» نزدیک شد، ایشان با نگاه اول وی را شناختند و حتی در برخی روایات آمده به برخی از نزدیکان ایشان به آرامی فرمودند: او کسی است که مرا به شهادت می‌رساند.

فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد در پلتفرم فیلیمو به اکران آنلاین رسید.

کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر (ص)» به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در جلسه اخیر با سه فیلم‌نامه موافقت کرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: دعای «جوشن کبیر» دارای 100 بند، حاوی 1001 نام و صفت از خداوند متعال است. در این دعا، بیشتر نام‌های خداوند متعال و تعبیرات دیگر از قرآن گرفته شده است و آن‌ها به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که علاوه بر مسجع و موزون بودن، در بیشتر موارد، اسماء و صفات از لحاظ حروف پایانی نیز یک شکل و مشابه‌اند.

سخنگوی شورای راهبردی اکران از آخرین مصوبات این شورا خبر داد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: پیروز شب‌های قدر کسی است که ارزش آن را بداند، شب‌های قدر نشان دهنده زیبایی و فضیلت خداست و زمینه تعالی و منفعت برای روح را فراهم می‌کند لذا به برکت این شب‌ها باید بهترین مقدرات را از خداوند متعال طلب کرده و ظهور «امام زمان (عج)» را همواره از پروردگار بخواهیم.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «روشنایی حقیقی»، «امام علی (ع)»، «بی خوابی»، «نذری مامان عزت»، «روز‌های زندگی»، «حبیب»، «یاسین» و «شکارچی شنبه» پنج‌شنبه و جمعه 1، 2 اردیبهشت و شنبه 3 اردیبهشت ماه مصادف با روز شهادت حضرت امام علی (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

مراسم رونمایی از چاپ سی‌ام کتاب «حاج جلال» و رونمایی از کتاب «کوله‌هایی پر از لیمو» سه شنبه 30 فروردین هم‌زمان با افتتاح پردیس سینمایی مهر با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی و مردم در شهر همدان برگزار شد.