شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: در دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند می‌خواهند که آن‌ها را در مسیری هدایت کند که مورد نظر و عنایت خودش باشد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت همسر آیت الله جوادی آملی را تسلیت گفت.

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش چهار فیلم موافقت کرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روزه داران تا پایان ماه رمضان باید تمام سعی و تلاش خود را کنند تا اگر در دو دهه گذشته از این ماه پربرکت بی‌بهره مانده‌اند استفاده کامل را حتی از یک روز باقی مانده رمضان پیش از اینکه سفره الهی جمع شود ببرند.

اشکال ندارد، ولی باید توجه داشته باشید که کفاره جمع شده طبق همان مد طعامی که جمع شده باید به فقیر داده شود، به عنوان مثال اگر پرداخت کننده کفاره هزینه تهیه مد گندم را داده باشد، باید همان تهیه شود و تبدیل آن به برنج و امثال آن جایز نیست.

پوستر فصل ششم رئالیتی‌شوی جوکر امروز منتشر شد. فصل‌های ششم و هفتم جوکر با ترکیبی از مهمانان پنج فصل گذشته که دیگران را بیشتر خندانده‌اند یا خودشان کمتر خندیده‌اند برگزار شده‌اند. هر کدام از این دو فصل ویژه، در پنج قسمت منتشر خواهند شد.

شهلا ناظریان دوبلور و گوینده تلویزیون و سینما شب گذشته چهارم اردیبهشت در گذشت.

بازیگر فیلم سینمایی گاو گفت: به نظرم ترکیب اکران عید فطر و وجود سه فیلم اجتماعی و کمدی می تواند تنوع لازم برای مخاطبان را ایجاد کند، از سویی برای شخص من حضور علی نصیریان بهترین دلیل برای تماشای یک فیلم است، امیدوارم مردم بار دیگر به سینما اعتماد کرده و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی به سالنهای سینما باز گردند.

جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با صدرنشینی انیمیشن سینمایی «رفقای بد» به کارگردانی «پیر پریفل» با فروشی معادل 24 میلیون دلار منتشر شد، این فیلم توسط دریم‌ورکس تولید و توسط یونیورسال پیکچرز بیست و دوم ماه آپریل سال 2022 راهی سینما‌های هالیوود شد.

کتاب «قاعده اقرار» اثر سیدمجتبی نورمفیدی و تنظیم و تدوین احمد شایعی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

دبیر چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران از اعلام برگزیدگان این دوره از جشن در نیمه دوم اردیبهشت ماه 1401 خبر داد.

بازیگر سریال «زوج یا فرد» گفت: از نظر من حضور نهادی قانونی چون قوه قضاییه برای احقاق حق بازیگران در خصوص قراردادها و دستمزدها به شدت واجب و لازم است. نهادی که بتواند وضعیت ناگوار فعلی را بهبود بخشد تا بازیگران تا این حد در غربت نمانند.

آمار ناامید کننده اکران نوروزی باعث شده تا سینماگران و سالن داران سینما چشم امید به اکران عید فطر داشته باشند، بدون شک دو فیلم «انفرادی» در ژانر کمدی و «لامینور» در ژانر اجتماعی امیدهای نخست اکران عید فطر هستند و باید دید گیشه سینما و مخاطبان چه استقبالی از آنها خواهند کرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: آنچه بیش از همه در روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان تاکید شده دعای شریفه اَللهُمَ کُن لِوَلِیِکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَنِ برای حفظ سلامتی آقا امام زمان (عج) است که بار‌ها ادای آن توسط مومنین مورد تاکید بوده است.

سینماهای سراسر کشور فردا و بعد از اذان مغرب بعد از پنج روز تعطیلی به مناسبت ایام شهادت «امام علی (ع)» و شب‌های قدر بار دیگر فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

اگر کسی نذر کند در روز معینی؛ مانند اول ماه رجب حتی در حال سفر روزه بگیرد، اگر آن روز در سفر باشد، باید آن روز را روزه بگیرد و واجب نیست قصد اقامت ده روز کند.