جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: مضمون دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان از زبان بندگان بیان شده و در آن از پروردگار در خواست شده است تا بندگان مومن خود را از دوستداران «پیامبراکرم (ص)» و «اهل بیت (ع)» قرار داده و محبت آنان را در دل ایشان افزایش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه دولت مردمی و مکتبی اهتمام جدی بر رعایت و اجرای قوانین حجاب و عفاف دارد، گفت: تاکید رئیس جمهور محترم همواره بر این است که توجه به این موضوع باید از اولویت‌های کاری باشد.

کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» اثر حسن رمضانی به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: دعا‌های فراوانی برای لحظه افطار بیان شده، «امام کاظم (ع)» فرموده‌اند: هر کس این دعا را در هنگام افطار بخواند پاداش تمام کسانی که در آن روز، روزه بوده اند برای او نوشته می‌شود: «اَللهُمَ لَکَ صُمتُ وَعَلی رِزقِکَ اَفطَرتُ وَعَلَیکَ تَوَکَلت خداوندا، تنها برای تو روزه داشتم و با روزی تو افطار کردم و بر تو توکل نمودم».

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیامی درگذشت مرحومه شهلا ناظریان از پیشکسوتان عرصه دوبله را به جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت گفت.

اگر در معرض فروش مسلمانان قرار گرفته و احتمال تذکیه شرعی داده شود، خرید گوشت از مسلمان و مصرف آن اشکال ندارد.

پس از انتشار ویدئویی از شرایط نامناسب رضا رویگری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به عنوان نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آسایشگاه سالمندان کهریزک پیگیر وضعیت این هنرمند پیشکسوت شد.

کتاب «سردار گیله‌مردان»؛ خاطرات مردم گیلان از ایام شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس به قلم نرجس توکلی لشکاجانی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر و راونه بازار نشر شد.

بازیگر فیلم «خفه گی» گفت: بی نهایت از وضعیت وی نگران و ناراحتم، او سالها در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت کرده و حقش نیست درست در زمانی که نیازمند حمایت است اینگونه کنار گذاشته شود.

براساس آمار اعلام شده از سوی کمپانی اچ بی او ساخت هر قسمت از فصل اول سریال «خانه اژدها» که به داستان پیش از سریال «بازی تاج و تخت» باز می گردد، حدود 20 میلیون دلار هزینه برداشته است.

با پخش 18 قسمت از فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» تعداد بازدید‌های این سریال در سامانه اینترنتی تلوبیون به 6 میلیون و 791 هزار و 706 بیننده رسید که با توجه به قسمت‌های پخش شده رکورد به شمار می‌آید.

«الو کاخ سفید؟!» روایتی تکان‌دهنده از تنها عملیات نظامی آمریکا در خاک ایران به‌قلم لیلا قربانی در قطع رقعی و 208 صفحه به‌رشته تحریر درآمده و به‌تازگی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار کتاب شده است.

مریم کاویانی به جمع بازیگران سریال «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی پیوست.

بازیگر فیلم «لامینور» گفت: کار با داریوش مهرجویی همواره برایم لذتبخش بوده است، فیلمنامه لامینور هم اتفاقی جذاب برای من بود زیرا حرف تازه ای برای گفتن داشت و من بعد از خواندن آن تصمیم گرفتم که در کنار مهرجویی بوده و در این فیلم سینمایی به ایفای نقش بپردازم.

آئین نامه جدید اکران به زودی از سوی رئیس سازمان سینمایی ابلاغ می‌شود.

مدیر انتشارات خرسندی گفت:: دادسرای فرهنگ و رسانه به عنوان پناه‌گاهی برای دفاع از حقوق هنرمندان و فرهیختگان محسوب می‌شود و اتحادیه ناشران نیز رویکرد‌ها و رویه این دادسرا را به دقت دنبال می‌کند. این مهم در صیانت از حوزه کپی رایت بیش از هر حوزه دیگری مد نظر قرار دارد.