پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: غسل و دو رکعت نماز که در هر دو رکعت یک مرتبه سوره حمد و هفت مرتبه سوره توحید خوانده و بعد از نماز هفتاد بار ذکر «استغفرالله و اتوب الیه» گفته شود بسیار در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سفارش شده است.

کسی که فدیه و یا کفاره تاخیر بر عهده او می‌باشد، مثلا به اندازه ده روز، مد طعام بر عهده او باشد لازم است به اندازه ده مد طعام مثلا ده تا 750 گرم گندم یا نان و امثال آن به فقیر بدهد، این شخص نمی‌تواند معادل قیمت مد طعام را تبدیل به چیز دیگری نماید

اولین نشست کمیته برندسازی، تبلیغات و فرهنگ‌سازی محصولات و خدمات بومی در ساترا برگزار شد.

در سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان این نیرو در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافتند.

بازیگر فیلم «بی مادر» گفت: انصافا وجود امیر آقایی باعث شد تا بتوانم از لحاظ حسی و روحی به نقش نزدیک شده و از سویی بتوانم در جریان داستان فیلمنامه و اتمسفر اثر قرار گیرم،

کتاب «عارف 12 ساله» مادرانه‌های مادر شهیدی که برای شهادت فرزندش دعا کرد تا او به آرزویش برسد؛ برای بیست و نهمین بار توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

فیلم سینمایی «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها - اسرار دامبلدور» توانست در افتتاحیه اکران خود در سینما‌های جهان به فروشی معادل 200 میلیون دلار دست پیدا کند. این فیلم با این فروش تاکنون به رتبه هفتم جدول فروش جهانی صعود کرده است.

گروهی از نقاشان و خوشنویسان برجسته ایران در کارگاه هنری نقاشیخط «کاتبان وحی» دوشنبه 5 اردیبهشت ماه در محل باغ موزه هنر ایرانی به خلق آثار قرآنی خواهند پرداخت.

فیلمبرداری فیلم کوتاه «کُرال بلو» به نویسندگی و کارگردانی رضا جاویدی به پایان رسید.

وزیر فرهنگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله سیدمهدی موسوی بجنوردی را تسلیت گفت.

پوستر فیلم کمدی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی، تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی که از هفتم اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور اکران می‌شود، منتشر شد.

فارغ از شکست فیلم «گل به خودی» در اکران نوروزی، عدم موفقیت سینمای کودک طی سالهای گذشته برای نخستین بار روی نمی دهد، سینمایی که وضعیت خوبی در چرخه تولید و اکران نداشته و هیچگاه نتوانسته در اکران های محدودی که به آن می رسد موفق عمل کند.

مدیر انتشارات مجد گفت: با شکل‌گیری فضای مجازی و ایجاد چالش‌های موجود در حوزه فناوری و تکنولوژی نیاز است تا بخش‌های حقوقی به نظریه‌های جرم شناسی و حقوقی که در سایر کشور‌ها مورد تجربه و آزمون قرار گرفته و دستاورد‌های قابل توجهی که در این زمینه به دست آمده را ترجمه و منتشر کنیم.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: در دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند درخواست می‌کنند تا در این روز در‌های رحمت و کرامت خداوند را به روی آنها بگشاید لذا باید توجه داشت که رابطه انسان با خدا رابطه عبد با الله محسوب می‌شود.

بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: این روز‌ها شاید به دلیل مشغله کاری و ضبط و حضور سر صحنه فیلمبرداری زمان دست خودم نباشد، اما من از گذشته در مراسم شب‌های قدر شرکت کرده ام و این روز‌ها هم اگر فرصتی باشد و سر کار نباشم با عشق به شب‌زنده داری می‌پردازم.

انیمیشن سینمایی «لایت یر» به عنوان نسخه اسپین آف یا جداگانه مجموعه فیلمهای «داستان اسباب بازی» با تمرکز بر کاراکتر «باز لایت یر» راهی سینمای هالیوود خواهد شد.