شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک نویسنده کتاب گفت: شهید سیدمحمد موسوی دوم دی ماه سال 96 به شهادت رسید و من پس از شهادت وی روایت زندگی این شهید بزرگوار را از زبان همسرش زهرا رحیمی که در طی 34 سال پرستار این شهید بزرگوار بود به رشته تحریر در آوردم.

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی مهمترین شانس سینمای کمدی برای اکران عید فطر سال جاری است، فیلمی که با حضور بازیگران مطرح خود می تواند شانسی برای نجات گیشه سینماها در قرن تازه باشد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: آن چه که مهم است پناه بردن به خداوند تبارک و تعالی است البته پناه بردن زبانی اول راه است و مهم پناه بردن عملی به خداوند و قرار گرفتن تحت ولایت الله است تا هنگامی که انسان تحت ولایت شیطان زندگی می‌کند و گرفتار هوای نفس است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: خداوند وقتی می‌خواهد برای مردم گواه بیاورد خود نیز «امیرالمومنین (ع)» را به عنوان شاهد معرفی می‌کند، «امیرالمومنین (ع)» بنده خوب خدا بود و خداوند متعال برای ایشان جایگاهی خاص در نظر گرفته بود.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: در میان سه شب قدر، شب بیست و یکم به واسطه همزمانی با شب شهادت «امام علی (ع)» از اهمیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، ایشان سحرگاه روز نوزدهم ماه رمضان در محراب مسجد کوفه مورد سوء قصد و ترور قرار گرفتند و دو روز بعد به شهادت رسیدند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: زندگی «امیرالمومنین (ع)» شاهد رخداد‌ها و فرآیندی ویژه در طول حیات و زندگی ایشان است، این دوران که با وفات «پیامبر اکرم (ص)» و اجبار کردن ایشان برای خانه نشینی آغاز شد تحولاتی را با خود به دنبال داشت که حتی تاثیرات آن در زمان ولایت «امیرالمومنین (ع» بر جامعه اسلامی به خوبی نمایان بود.

آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی و تقدیر از 409 برگزیده استانی در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

بازیگر سریال «شب بیدار» گفت: به طور کلی وضعیت دستمزد بازیگران اصلا خوب نیست، به جز آن عده معدود که جزو بازیگران سینما هم محسوب نمی‌شوند، مابقی با مشکلات بیشماری زندگی خود را سپری می‌کنند.

«قدغن» به کارگردانی مجید مافی تازه‌ترین فیلم این کمپانی، که نوروز اکران عمومی شده بود، پس از دو هفته به چرخه اکران آنلاین وارد شد. «قدغن» به سبک و سیاق تولیدات پویافیلم، مناسبات، روابط و شخصیت‌هایی را بازتعریف می‌کند که از دل فیلمفارسی آمده‌اند.

فیلم سینمایی «کنتربری گلس» به کارگردانی دیوید او. راسل یکی از مهمترین و پربازیگرترین آثار سینمای هالیوود در سال جاری محسوب می‌شود، فیلمی که از سینمای بدنه و ابرقهرمانی جدا بوده و به نوعی امید فیلم بین‌های کلاسیک در سالن‌های سینما است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روز جمعه به واسطه ظهور «امام زمان (عج)» نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما معنای انتظار تنها به معنای منتظر بودن برای ظهور نیست بلکه انتظار برای بدست آوردن معرفت خداوند که آفریننده همه عالم است را باید جستجو کرد.

محمد‌مهدی اسماعیلی در ششمین شب از برپایی نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه «هنرمندان پیشکسوت» با جمعی از این هنرمندان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در محفل «اُنس با قرآن» ویژه بانوان که در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه قرآن برپا شده بود، گفت: برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های قرآنی در سطح ملی و استانی مختص بانوان در دستور کار قرار گیرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: در فراز اول دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان از پروردگار می‌خواهیم تا در‌های بهشت را به روی ما باز کند بهشتی که نهایت آرزوی دل‌های مومنین است و برای رسیدن به آن به درگاه خداوند دعا می‌کنند و به اعمال نیک و خیر می‌پردازند.

حجت الاسلام پاکدامن یکی از سه روحانی حادثه حرم مطهر رضوی که در بیمارستان رضوی تحت درمان و مراقبت بود، مرخص شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت سعدی نوشت: سعدی را باید نماد خردورزی، کرامت و منزلت انسانی دانست.