جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

چاپ سوم کتاب «سر برخاک دهکده»؛ روایت یک نویسنده از پیاده روی اربعین به همراه با چهار محافظش! توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

مدیر پردیس سینمایی کوروش گفت: در حال حاضر در پردیس کوروش بیشتر از هر زمان دیگری با استقبال مخاطبان از سینما مواجهیم و فکر می‌کنم طی این دوسال به این میزان استقبال از سینما نداشته‌ایم.

یک نویسنده کتاب گفت: قیمت‌های سرسام آور برخی فروشگاه‌های مجازی کتاب و مشخص شدن فساد‌های مالی و فعالیت‌های آنان زمینه دل سردشدن را فراهم کرده و باعث شده برای خرید کتاب تنها به ناشران و مترجمانی اعتماد کنیم که از فعالیت صادقانه آن‌ها اطلاع لازم را داریم.

قسمت پایانی سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان روز جمعه 19 شهریور آماده پخش می‌شود و قرار است عوامل سریال قسمت پایانی را با مردم تماشا کنند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: حضور «امام سجاد (ع)» و حضرت «زینب کبری (ع)» در بین اسرا و سخنرانی‌های کوبنده آن‌ها و افشاگری علیه سیاست‌های یزید پیام خونین شهدای کربلا را به بهترین شکل به مردم رساندند به طوریکه شام از واقعیت جنایت یزید در کربلا آگاهی یافت و خشمگین شد.

در سال 1957 نخستین نقش خود را در یک شوی تلویزیونی کودک پیدا کرد. پنج سال بعد در فیلم تلویزیونی و هالیوودی Escapade in Florence, ایفای نقش کرد که محصول شبکه دیزنی بود و از این شبکه تلویزیونی پخش شد.

یک نویسنده افغانستانی گفت: داستان کتاب «جان پدر کجاستی؟» در واقع برمی‌گردد به حمله گروهی از افراد مسلح به دانشگاه کابل. این حمله به تاریخ دوازدهم عقرب (آبان) سال 1399 خورشیدی به وقوع پیوست.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «خیزش شاهین»، «معلم دهکده»، «ستاره لورا و هیولای خیالی»، «تصویر گمشده»، «رویای سینما»، «آنچه گذشت» و «نفس» پنج‌شنبه و جمعه 18 و 19 شهریور ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

بازیگر فیلم سینمایی «جهان با من برقص» گفت: تا دو ماه گذشته لوکیشن‌های سریال «جیران» در تهران بود، بعد از آن گروه به مدت چهل روز در خوانسار و گلپایگان مشغول ضبط بودند و درحال حاضر گروه برای ادامه ساخت سریال به قزوین رفته‌اند.

کتاب «معلم حسابی»؛ خاطرات شفاهی صدیقه جعفری‌نیک از فعالان نهضت سوادآموزی دهه شصت به همت انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

گروهی از برندگان و نامزد‌های اسکار در فیلم نوآر «دوران بازنشستگی» بازی خواهند کرد که اکران این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی با صدور احکامی «معاون فرهنگی» اداره کل تبلیغات اسلامی، «رئیس اداره فرهنگی شهرستان‌های استان تهران» و «سرپرست اداره تبلیغات شهرستان شمیرانات» را منصوب کرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روز بیستم ماه صفر مصادف است با اربعین حسینی روز که اسرا بار دیگر در کربلا حاضر شدند آنان پس از طی کردن مسیری بلند از کوفه به شام و رسوا کردن یزید در کاخش در مسیر حرکت به مدینه بار دیگر در کربلا حاضر شدند و به یاد شهدای کربلا سوگواری کردند.

نخستین مسابقه تولیدات تصویری 128 ثانیه‌ای با موضوع پیاده روی اربعین به همت حج و زیارت صداوسیما برگزار می‌شود.

طی دو سال گذشته شاید شروع به فعالیت سینماها آنقدر شک و تردیدی از جهت خطرات کرونایی با خود به همراه نداشت که اجرای برخی نمایش‌های برای عوامل به ویژه بازیگران دلهره و ترس ابتلا به ویروس کرونا را به همراه داشته است.

دوبلور پیشکسوت تلویزیون گفت: هر چند که تلویزیون خانه دوم ما است و ما سالهاست که در آنجا مشغول به دوبله هستیم اما در آنجا حجم کار کمتر شده، یکی از دلایل مهم این کاهش کار در بخش دوبله تلویزیون، قدیمی شدن سیستم‌ها و دستگاه‌های دوبله است.