جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

اگر بر اساس پیشنهاد قرض گیرنده مبنی بر اهداء مبلغی هدیه، قرض داده باشید، دریافت مبلغ بیش از مقدار تورم جایز نیست هر چند شما شرط نکرده باشید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از حمایت کامل این سازمان از دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشارکت در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور خبر داد.

شانزدهمین روز شهریورماه 1400 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نوید اسماعیلیکارگردان سینما در مورد صنعت سینما در ایران اشاره کرد.

بطور کلی این گونه امور تابع قوانین و مقررات می‌باشد و تخلف از آن جایز نیست و اگر بر طبق قوانین و مقررات باشد، مانع ندارد.

مجموعه‌دار نسخ و ادوات تعزیه معتقد است که حفظ و نگهداری نسخ، ملزومات و اداوت تعزیه هم به ماندگاری این هنر کمک بسیاری می‌کند و هم حفظ شعائر حسینی را قوت می‌دهد.

شبکه افق سیما با 7 مستند در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند حاضر شده است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: برای مومنان با فرارسیدن شب اول ماه صفر نیز اذکاری سفارش شده که از جمله آن‌ها «سه مرتبه الله اکبر، سه مرتبه لا اله الا الله و سپس بگوید: الحمد لله الذی أذهب شهر کذا و جاء بشهر کذا».

برنامه «فوتبال برتر» امشب بازی تیم ملی فوتبال کشورمان و عراق در مرحله پایانی انتخابی مسابقات جام جهانی 2022 قطر را از ساعت 22:20 پوشش می‌دهد.

ویلیامز بازیگری را با حضور در فیلم توپاک شکور، «گلوله» در سال 1996 آغاز کرد. اما با ایفای نقش عمر لیتل در سریال وایر به شهرت دست یافت. تولید سریال از سال 2002 شروع شده بود.

نخستین رویداد ملی فناوری‌های تنظیم یار با حضور دکتر امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری آومیک برگزار شد.

سریال «هم سایه» بر اساس فیلمنامه تهمینه بهرام علیان و ارسلان امیری، در 35 قسمت ساخته شده و قرار است از امشب از شبکه سوم سیما پخش شود.

رهبر انقلاب پس از مطالعه‌ی رمان «پس از بیست سال» نوشته‌ی «سلمان کدیور»، در پیامی شفاهی فرمودند: «سلام من را به نویسنده برسانید و به ایشان خداقوت و خسته نباشید بگویید و همچنین از نویسنده و ناشر کتاب تشکر کنید.»

ترانه تیتراژپایانی سریال هم‌سایه با صدای مصطفی راغب ساخته و آماده پخش شد.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی سابق وزارت امورخارجه 17 شهریور مهمان برنامه «نشان ارادت» خواهد بود.

«طالبان»؛ خاطراتی از سفر به افغانستان در زمان طالبان و گفتگو با سران حکومت، اثر جدید وحید خضاب مترجم کتاب‌های پرفروش از «افغانستان تا لندنستان» و «تو زودتر بکش» توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است.

بسیاری از سینماگران معتقدند که در شرایط به وجود آمده طی دو سال گذشته مشخص شد که بسیاری از سینماگران برای رسیدن به شرایط مالی در این صنعت پاگذاشته اند و کسی به فکر پیشرفت این سینما نیست.