جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک نویسنده کتاب گفت: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار محدود و این امر در رکود بازار نشر نیز اثری مستقیم دارد.

جدول شماره 339 مدرسه تلویزیونی ایران برای روز سه شنبه 16 شهریور اعلام شد.

یک کارگردان سینما گفت: به هیچ عنوان نباید مخاطب زیر پانزده سال «طبقه یک و نیم» را ببیند، چون بنده خودم کارگردان این فیلم هستم و خود من اجازه نمی‌دهم که کودک و یا نوجوان خودم چنین فیلمی را ببیند.

سریال «نارگیل» به کارگردانی مشترک سیدابراهیم عامریان و حمزه صالحی پنجشنبه‌ها پخش می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ دستورالعملی ده گانه، محمدحسین هادیان را به عنوان رئیس مرکز حراست این وزارتخانه منصوب کرد.

به همت انتشارات کتاب جمکران از کتاب دین انمیشن، سبک زندگی آخرین اثر استاد مرحوم فرج نژاد رونمایی شد.

یک تهیه کننده تلویزیون گفت: ضبط سریال «در کنار پروانه‌ها» همچنان ادامه و تا دهم مهر ماه نیز به طول خواهد انجامید.

چاپ پنجم کتاب «از افغانستان تا لندنستان» خاطرات جاسوس دستگاه اطلاعاتی فرانسه در شبکه تکفیری‌های اروپا توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

مجموع 76 چکیده مقاله با محوریت «سینمای تجربی» توسط 58 پژوهشگر به دبیرخانه سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رسید.

یک نویسنده کتاب گفت: باید به دنبال تربیت افراد توانمند باشیم و این فرصت را به آنان بدهیم تا به خلق آثار جدید و ارزشمند بپردازند، از سوی دیگر برخی از افراد که به تکرار رسیده‌اند را از دور خارج کنیم تا فضا برای نویسندگان جوان فراهم شود.

نخستین مجلس دومین سوگواره تعزیه‌خوانی «شبیه حسین (ع)» با تجلیل از عباس جواهری یکی از بهترین شهادت‌خوانان در نقش جناب «حر» برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب مجموعه کامل اشعار استاد سید رضا موید دوشنبه 15 شهریور ماه 1400 با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در حرم مطهر رضوی (ع) برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با ایشان، مبنی بر اینکه "در مسئله فرهنگ ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد" خواستار ارائه نظرات اندیشمندان، اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه و مدیران باتجربه عرصه فرهنگ شد.

یک بازیگر پیشکسوت تلویزیون گفت: متاسفانه معضل اصلی بچه‌های تئاتر در طی این مدت دو ساله شیوع کرونا عدم فعالیت به دلیل شرایط موجود است و در پی این بیکاری درآمدی هم برای این قشر باقی نمی‌ماند به همین خاطر تئاتری‌ها با وضعیت بد معیشتی روبرو شده‌اند.

پروانه ساخت ششمین فیلم بلند سینمایی حسین شهابی با عنوان «تست آخر» از سوی سازمان سینمایی صادر شد.

پنج فرهنگ‌سرای ملل، اشراق، خاوران، بهاران و رسانه به عنوان پایگاه واکسیناسیون کرونا مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و تا کنون بیش از 150 هزار دز واکسن در این مراکز تزریق شده است.