پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ورزشی خبرگزاری میزان

ورزشی خبرگزاری میزان

منتخب مردم کوهدشت استان لرستان در مجلس دوازدهم گفت: برای کمک به مردم راهی جز تعامل و همکاری سه قوه بایکدیگر وجود ندارد و دولت، مجلس و قوه قضاییه باید برای رفع مشکلات مردم دوشادوش یکدیگر تلاش کنند.

جلسه علنی مجلس با ریاست قالیباف و با ادامه بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی آغاز به کار کرد.

رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و و ارتقای روابط با کشور‌های همسایه و همسو است.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با بیان اینکه اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه نیاز به قوانین تسهیل‌گر در مجلس دارد گفت: امیدواریم مجلس با هماهنگی دستگاه قضا قوانین مورد نیاز را تنظیم و در حوزه اجرا نیز بخش‌های مختلف دولت همراهی کافی را داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه وعده صادق یک عملیات بسیار بزرگ بود که با وجود توان پدافندی آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد، گفت: دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه ابعاد این عملیات را تحلیل و ارزیابی کنند.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: همکاری و هماهنگی مطلوب نیرو‌های مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته تقدیر است.

سخنگوی شورای نگهبان در پیامی دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

محمود حسینی‌پور از سوی معاون اول رئیس جمهور به عنوان «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب شد.

سردار طلایی‌نیک با بیان اینکه «سپند به همه نیرو‌های مسلح خدمات علمی می‌دهد»، تاکید کرد: سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند.

روابط عمومی راه آهن درباره خبر قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (یکشنبه) با فرمانده کل قوا دیدار کردند.

در نشست علنی امروز مجلس، کلیات طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی کشور (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند) با رأی مثبت نمایندگان مجلس تصویب شد.

براساس اصلاحیه «دستورالعمل ناظر بر گواهی اعتبار مولد (گام)» و «ضوابط کنترل و مدیریت اوراق گام» امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی توسط متقاضی دوم و بعد از آن فراهم شد.

نمایندگان مجلس با تقاضای دوفوریت بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست موافقت کردند.

نمایندگان در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز با مواد این طرح موافقت کردند.

پورابراهیمی با اشاره به جلسه‌ای پیرامون موضوعات ارزی که به تدبیر رئیس مجلس میان نمایندگان و دولت تشکیل شد، گفت: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است تا شاهد کاهش التهابات در این بازار باشیم.