جمعه 7 اردیبهشت 1403

240 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
240 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

سنندج - ایرنا - معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: متقاضیان بخش کشاورزی این استان در سال جاری 240 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دریافت کردند.

خلیل فعله گری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات توسط جهاد کشاورزی و نهادهای حمایتی به متقاضیان پرداخت شده که با استفاده از آن در 2 هزار و 982 طرح برای چهار هزار و 525 نفر اشتغال ایجاده شده است.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سال جاری 364 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی سه هزار و 44 طرح برای اشتغال پنج هزار و 787 را به بانک‌های عامل معرفی کرده که تا بانک‌های عامل تاکنون 63 درصد از این میزان شامل 240 میلیارد تومان را به متقاضیان پرداخت کرده است.

فعله گری سهم تسهیلات پرداختی جهاد کشاورزی از محل اشتغال پایدار روستایی در سال جاری را یک 162 میلیارد تومان برای یک هزار و 452 طرح اعلام کرد و افزود: با استفاده از این طرح برای 2 هزار و 791 نفر به صورت مستقیم در طرح ها مشغول بکار شده اند.

وی یادآور شد: با استفاده از تسهیلات پرداختی نهادها نیز یک هزار و 728 نفر در یک هزار و 530 طرح مشغول بکار شده اند که در این بخش نیز 78 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 220 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است که دارای 50 هزار هکتار باغ است و سالانه 400 هزار تن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن برساند.

*س_برچسب‌ها_س*