شنبه 31 شهریور 1403

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به کاردار وزارت خارجه اردن، در رابطه با عملکرد اردن نسبت به فلسطین

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به کاردار وزارت خارجه اردن، در رابطه با عملکرد اردن نسبت به فلسطین

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو متن این نامه به شرح زیر است: فَاِذَا جَاءَ وَعدُ أُولَاهُمَا بَعَثنَا عَلَیکُم عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأس شَدِید فَجَاسُوا خِلَالَ الدِیَارِ وَکَانَ وَعدًا مَفعُولًا پس چون وقت انتقام اول فرا رسد بندگان سخت جنگجو و نیرومند خود را بر شما برانگیزیم تا آنجا که در درون خانه‌های شما نیز جستجو کنند. و این وعده (انتقام خدا) حتمی است. آقای نزار القیسی کاردار...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو متن این نامه به شرح زیر است:

فَاِذَا جَاءَ وَعدُ أُولَاهُمَا بَعَثنَا عَلَیکُم عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأس شَدِید فَجَاسُوا خِلَالَ الدِیَارِ وَکَانَ وَعدًا مَفعُولًا پس چون وقت انتقام اول فرا رسد بندگان سخت جنگجو و نیرومند خود را بر شما برانگیزیم تا آنجا که در درون خانه‌های شما نیز جستجو کنند. و این وعده (انتقام خدا) حتمی است.

آقای نزار القیسی کاردار محترم وزارت خارجه اردن سلام علیکم نامه مرقوم زیر از طرف جمعی از دانشجویان ایران زمین در انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر تقدیم سفارت می‌گردد و امید می‌رود به‌دست وزیر خارجه محترم کشور خود و مردم خونگرم آن برسانید.

سلام بر مردم عزیز و وزیرخارجه محترم کشور اردن.

چیزی در حدود چهارده قرن پیش، خداوند متعال آخرین پیغمبر خود حضرت محمد «صلی الله علیه و آله» را به همراه قرآن کریم در شبهه جزیره عربستان مبعوث کرد تا نسخه‌ای برای رستگاری دنیا و آخرت بشر، دراختیار او قرار دهد. نسخه‌ای که نه‌تنها برنامه‌ای کامل در زندگی و اعمال فردی هر مسلمان بود، بلکه روابط و قوانینی جامعی برای زیست سیاسی و اجتماعی امت اسلامی ترسیم می‌کرد. وظیفه ملت های مسلمان و حاکمان آن، قدم نهادن در این مسیر توحیدی بود تا ورای در امان ماندن از عذاب جاودان اخروی، شکوه و عظمت الهی را در دنیا برای خود به ارمغان آورند.

عظمتی که ایران بزرگ با اتکا به‌آن نسخه شفابخش در خود ایجاد کرد. مردم مسلمان ایران با تکیه بر وعده‌های الهی برعلیه قدرت های ظالم شرق و غرب قیام کردند و انقلاب اسلامی خود را رقم زدند. آنها سختی راهی را به‌جان خریدند که امروز متضمن پایداری و رفاه و عزت ماست تاجایی‌که هندسه سیاسی جدیدی در منطقه رقم زدند و تبدیل به قدرت اثرگذاری شدند که از کیان مسلمین دورتر از مرزهای خود نیز، حفاظت می‌کند. مسیر هموار شده توسط ایران، ندای آزادی‌خواهی بسیاری را برانگیخت که امروز متحد‌تر از همیشه درمقابل بزرگ‌ترین مصداق ظلم یعنی اسرائیل، زیر پرچم جبهه مقاومت ایستاده‌اند و انشاءالله «نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین».

امروزه منطقه اسلامی ما، با خطر بزرگی روبرو است‌. نطفه حرامی که روزی توسط بریتانیا در محل جوشش پیغمبران و اولین قبگاه مسلمین بسته شد، حال زیاده‌خواهیش مرز های دوردست را نشانه گرفته تا ملت‌ها را تهی از نقش‌آفرینی تاریخی خود کند. شاید فاتحان جنگ جهانی دوم نیز نمی‌دانستند با تقسیم فلسطین و مستقر کردن چنین تفکری در آن، سگ هاری را آزاد کرده باشند که نه‌چندان بعد بزرگترین قتل عام غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان را رقم بزند. اما امروزه در شرایطی هستیم که نظم جهانی در‌حال تغییر است و بسیاری از سیاست های غرب با شکست مواجه شده، از طرفی تفکر مقاومت به‌عنوان یک ایدئولوژی پیشتاز حق تعیین سرنوشت را به مردم کشور ها می‌سپارد و حضور نظامی غرب را به‌چالش می‌کشد. در قله این حرکت اسلامی، حمله پیش‌دستانه طوفان‌الاقصی رقم می‌خورد تا بار دیگر اثبات کند که منطقه فقط به فلسطین از بحر تا نهر معتقد است و حکومت آپارتاید صهیونیستی رفتنی است.

عملیاتی که در هفتم اکتبر رقم می‌خورد، چینش و صف‌آرایی جدیدی را درمقابل اسرائیل ایجاد کرد. اولا بلوغ ملت فلسطین را نشان می‌داد که به‌عنوان منطقه آوانگارد درمقابل توطئه های غرب، مسیر مقاومت را به‌جای سازش برای خود انتخاب می‌کند. این سرمایه بزرگ ایجاد شده در بسیاری از ملت های غرب آسیا، حاصل از تجربه تلخ توافق و سازش هایی است که با خلف وعده دشمنان در کمپ دیوید و پیمان اسلو و پیمان ابراهیم نمود یافته است. ثانیاً یک معادله جدید را در منطقه برای دشمن صیهونیستی تنظیم می‌کند. این معادله تمام جبهه متحد مقاومت را در مورد یکدیگر مسئولیت‌پذیر می‌کند و توافق نانوشته ای را رقم می‌زند که حمله پیش‌دستانه برای صلح پایدار در منطقه را راه‌حلی عقلانی می‌داند. آن هم در شرایطی که هیمنه مستکبرین شکسته شده و اتحاد های پوشالی آنان درحال فروپاشی است.

تاریخ همیشه صحنه‌ی نبرد حق و باطل بوده است اما گویا بعد غزه امروز، دوباره آفتاب کربلا چنان طلوع کرده که صدای انسان های آزاده از سرتاسر جهان به‌گوش می‌رسد. این میزان از جنایت و قساوت قلب کارزار را به آشکاری تشخیص لیل‌ونهار رسانده، به‌طوری‌که دیگر بهانه‌ای برای تسویف و تعلل در نصرت برادران خود نداریم. اکنون شما ملت اردن به‌جهت همسایگی و خویشاوندی و علقه‌ای که با جریان فلسطین دارید، مسئولیت سنگین‌تری را به‌دوش حمل می‌کنید. به‌عنوان یک ملت برگزیده برای چنین نبردی، باید امروز تصمیم گرفت که راه سعادت کشور خود و منطقه را از مسیر پیمان وادی اربعه می‌بینید یا می‌خواهید به‌عنوان یک جریان تعیین‌کننده در نقطه مقابل این رژیم میدان‌داری کرده و اقتدار و عزت را برای جوانان خود به‌ارمغان آورید.

این تصمیم تاریخی شما را در یکی از دو خیمه ظالم و مظلوم قرار خواهد بود پس برحذر باشید.

تصویر دلخواه محور صیهونیستی_آمریکایی در منطقه؛ اردنی وابسته، حقیر، کم‌قدرت را می‌طلبد. همچنان که امروز با وابستگی برق و آب و گلوگاه‌های تجاری (با تعرفه صنایع نساجی و معدنی)، تمام شریان های حیاتی اردن را دراختیار گرفته و فقط با برخورداری قسمت ضروری معیشت، اردن را در دامان اعتیاد به غرب انداخته تا از طرفی او را از جبهه فلسطینی منصرف کند و از طرف دیگر با باج‌خواهی، کشوری مستعد برای همکاری با رژیم در ابعاد امنیتی_نظامی و مدیریت کرانه باختری داشته باشد. چیزی که اوج آن را در دفاع از اسرائیل در عملیات سراسر موفقیت #وعده_صادق دیدیم. اما آیا درصورت رفع تهدید نوار غزه برای اسرائیل، همین حمایت حداقلی ادامه خواهد داشت؟ یا دشمن متخاصم به‌فکر گسترش مرز های خود خواهد بود همانطور که بار‌ها شکوه و ناله کوچکی جغرافیایی رژیم را از زبان مسئولان آمریکایی_صیهونیستی شنیده‌ایم؟

امروز شما ملت اردن، می‌توانید عامل بیداری حاکمانتان از این خواب آشفته و برهم‌زننده معادلات منطقه باشید. به‌طوری‌که با به‌جان خریدن سختی رهایی از وابستگی، تبدیل به یک قدرت درون‌زا و دارای اراده شوید که غرب را وادار به قبول خواسته‌های خود می‌کنید. در این راه می‌توانید سرگذشت کشورهای لبنان، یمن، ایران و... را در این شجاعت و پیش‌رفت نصب العین خود قرار دهید تا عنایات خداوند و فتوح برکات آسمان‌ها و زمین را به‌چشم بیینید. به‌شما اطمینان می‌دهیم محور مقاومت نیز با تمام توان به یاری شما می‌شتابد «وتوکل علی الله و کفی بالله وکیلا»

اما سخنی با شما حاکمان پادشاهی اردن، که خود را از سلاله حسینی می‌دانید. امروز گام‌های ناصواب در شطرنج سیاست، شما را در مسیر یک سقوط بزرگ قرار خواهد داد. دیروز با یک قدم اشتباه و شرکت در یک محور صهیونیستی علیه عملیات وعده صادق، فشار اجتماعی ملت‌ها را بر خود دیدید. امروز این فریاد ها باید تلنگری باشد تا انعکاس این صدا علیه رژیم موقت باشید. شاید نامتان در تاریخ در دیوار نیکان نگاشته شده و طول عمر حکومتتان به‌درازا بیانجامد. اما با دفاع دوباره از یک رژیم نامشروع درمقابل خشم ملت‌ها، هیچ تضمینی برای مدارای آنها در افق خود نبینید که وعده انتقام خدا قطعی است «و انا من المجرمین منتقمون»

اما مسائلی را که در وهله اول از یک اردن نقش‌آفرین و آزاد انتظار می‌رود. در موارد زیر متذکر می‌شویم: 1) رویارویی و عدم مشارکت در هر طرح صیهونیستی برای تقویت گنبد دفاعی اسرائیل در مقابل تهدیدات جبهه مقاومت 2) به‌رسمیت شناختن حماس به‌عنوان گروه سیاسی_نظامی مورد قبول فلسطینیان در کرانه باختری علاوه بر مدیریت منطقه غزه و توقف تلاش درجهت نابودی آنها 3) توقف از استفاده اردن به‌عنوان یک معبر امن برای ترانزیت گاز و محصولات صادراتی به کشور های عربی و آسیایی تا انشاءالله اردن دامان خود را از لکه ننگین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پاک کند و از این کشتی درحال غرق نجات یابد. والسلام علی من التبع الهدی السلام علیکم و رحمه الله و برکاته