جمعه 28 اردیبهشت 1403

نامگذاری یک معبر و مجموعه ورزشی به نام شهدا در منطقه 17

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نامگذاری یک معبر و مجموعه ورزشی به نام شهدا در منطقه 17

با حضور مسئولان، یک معبر و مجموعه ورزشی به نام شهدا در منطقه 17 نامگذاری شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل کوثری از فرماندهان دفاع مقدس چهارشنبه شب در مراسم نامگذاری خیابانی به نام برادران شهید مایلی و مجموعه ورزشی شهید غواص جواد شاعری که در محل آستان امامزاده حسن (ع) در منطقه 17 تهران برگزار شد، اظهار کرد: مردم و به ویژه نسل جوان باید با مجاهدت و ایثارگری شهیدان آشنا شوند و نباید چراغ پر فروغ شهیدان خاموش شود.

وی با بیان اینکه با درایت رهبری، دولتمردان و مردم این چراغ هر روز پرنور تر می شود، گفت: افرادی که برای این کشور و ملت سرنوشت ساز بودند نباید به دست فراموشی سپرده شود و نامگذاری معابر، بوستان ها و مجموعه های ورزشی با چنین هدفی انجام می شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عملیات کربلای پنج عاشورایی بود، افزود: در این عملیات از رزمندگان ایرانی بسیار به شهادت رسیدند و در مقابل حدود 2 برابر شهدای ایرانی هم، عراقی‌ها کشته دادند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از دلایل پیروزی رزمندگان، اخلاص و معنویت حاکم در دوران دفاع مقدس بود، رزمندگان می‌دانستند که اگر با خدا باشند خدا نیز آنها را کمک و راهنمایی خواهد کرد.

به گفته وی، آنچه که شهدا از ما می‌خواهند این است که ادامه دهنده راه آنها و پشتیبان این نظام و ولایت باشیم. به گزارش تسنیم، در مراسمی به همت شهرداری منطقه 17 خیابانی در منطقه امامزاده حسن (ع) به برادران شهید مایلی نامگذاری شد.

همچنین یک مجموعه ورزشی در محله آذری به نام شهید غواص جواد شاعری نامگذاری شد.

منطقه 17 تهران در جنوب غربی پایتخت در منطقه 22 گانه تهران بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده به همین منظور این منطقه به دارالشهدای پایتخت معروف است.